vrijdag 11 maart 2016

Dag 203- focus is hét toverwoord

Wanneer ik opruimdoel behaald wil hebben dan is "focussen" het toverwoord. Dit herontdekte ik op dag 201. Daarom stelde ik voor mijzelf gisteren een tweetal doelen: het schrijven van mijn postscrossing kaart (deze kaart ligt al bijna een week klaar om geschreven te worden) én een laklaag aan mijn gepimpte theedoos geven. Dit wilde ik niet zonder reden: mijn theedoos had nog maar twee laklagen nodig voordat hij in gebruik genomen kan worden. Mijn doel was om de dag erna de twee laklaag aan te brengen. Dit weekend zou de theedoos dan "operationeel" zijn.

Omdat deze klusjes onder de noemer "hobby" vallen, stel ik deze uit. Ik gun mezelf te weinig tijd om aan hobby te besteden. Ondanks dat ik twee doelen had bepaald, switchte ik steeds van gedachten: "ik kon dit nog wel doen, of als ik..." Ik was me erg bewust van deze gedachten, hierdoor kan ik weer de focus leggen op mijn gestelde doelen.
Ja... Het is gelukt! Ik heb tijd voor hobby gemaakt, wat heel ontspannend was.
Het is zelfs gelukt om een niet gepland klusje te doen: het opvouwen van de was. Ook de was is nu helemaal bij!

Met een tevreden en opgeruimd gevoel toog ik naar mijn oppaskinderen. Het was een rustige middag.
Om vijf uur werd ik al afgelost, ik kon dus op tijd naar huis. Dit was heel fijn, hierdoor kon er op tijd gegeten worden én nog een klusje afgerond worden: het invullen van de maaltijdplanner.

Alle gestelde doelen waren behaald. Manlief zette de tv aan, voor de verandering keken wij een aantal programma`s die wij beide leuk vinden. Lang zitten kan ik niet, op een gegeven moment was ik het "zitten zat". Ik besloot op tijd naar bed te gaan en verder te gaan met mijn spannende boek. Op dit moment lees ik: "Bed & Breakfast van Jet van Vuuren. Deze schrijfster kende ik niet, het smaakt naar meer. Ik ga zeker nog een boek (of boeken) van haar lezen.
 

 De ultieme combinatie... :-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten