vrijdag 25 maart 2016

Dag 217- verdrietig nieuws

Soms zijn er van die dagen dat er geen Rust en Ruimte in mijn hoofd is. Dit kan allerlei oorzaken hebben, gisteren was de oorzaak verdrietig nieuws.

Mijn vader en mijn moeder zijn gescheiden. Beide zijn hun eigen weg ingeslagen, op deze weg vonden zij allebei een nieuwe partner.
Er was veel rumoer rondom de scheiding van mijn ouders. Ik was het gedoe zat. Daarom heb ik voor mijn eigen rust besloten geen contact meer met mijn (biologische) vader te willen.
Mijn vader is hertrouwd, maar omdat ik geen contact met mijn vader had ik ook geen contact met mijn stiefmoeder.

Inmiddels zijn er vele jaren voorgegaan waarin een hoop gebeurd is. In mijn achterhoofd was ik bezig met mijn vader, maar durfde nog geen stappen te ondernemen om het contact te herstellen.

De reden om weer contact met mijn vader op te zoeken lag gisteren op de deurmat. Ik ontving post van een notaris waarin stond dat mijn stiefmoeder is overleden. Dit nieuws kwam als een schok binnen, alle laatjes die in mijn hoofd dicht zitten, werden meteen opengetrokken.
Om dit nieuws te kunnen behappen heb ik besloten om stapsgewijs met dit nieuws om te gaan.
De eerste stap is vanmorgen gezet: ik heb een prachtige kaart gekocht om mijn vader te condoleren en te vragen om hernieuwd contact.

De volgende stappen volgen binnenkort. Deze zal ik met zusje en lapjesvader bespreken.

Omdat ik stiefmoeder heb gekend wil ik middels deze post haar herinneren. Vlinders hebben een belangrijke symbolische waarde voor me. In dit kader past het helemaal, een rups ontpopt altijd tot een prachtige vlinder. Ik zie het contact zoeken als een vlinder, maar ook haal ik hiermee vele beren van mijn weg. Helaas is stiefmoeder ontvallen, maar opent misschien wel nieuwe deuren.
Ik vind dit een troostende tekst:
 
"Huil niet om wat er gebeurd is,
Maar lach om wat geweest is."
Dag...
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten