maandag 7 maart 2016

Dag 199- ontspannen

Zondag is normaal gesproken een dag dat ik wat langer in bed lig. Ook nu was de pijn mijn wekker, waardoor ik "gedwongen" werd om uit bed te stappen. Na ontbijt en pillen en een uitgebreide douche was ik klaar voor deze zondag. Manlief ook... Hij stapte met zijn klusbroek de keuken in.
Hij had het plan opgevat om de vriezer in de schuur te ontdooien (dringend nodig), en de vloer in de schuur op te ruimen (ook dringend nodig.)
Fijn zo`n actieve man, maar wat zal ik nu eens doen? Ik besloot eerst de planten maar eens water te geven, die hadden erge dorst.  Twee vliegen in één klap: terwijl ik dit deed, stofte ik her en der wat af.
Vervolgens stuitte ik op een mini-klusje wat ik steeds uitstelde. Nu besloot ik de daad bij het woord te voegen. Deze "wandcontactdoos" kon wel een schoonmaakbeurtje gebruiken.
Dit is voor...
...En dit is na. Dit is zo`n typisch klusje wat zonder goede reden steeds maar uitgesteld wordt. Dit is nergens voor nodig want: het was zo gepiept!

Het oude brood voor de vogels stapelde ook op. Tijd om te gaan versnipperen.
Ik heb een paar dagen brood zonder korst gegeten. Een broodkorst konden mijn kauwspieren afgelopen week niet aan. ;-) Gelukkig kan ik hier de vogels blij mee maken.
Na een tijdje was er een heerlijk maaltje voor de vogels.

Ik besteedde ook nog wat tijd aan hobby: ik rondde mijn brief naar mijn penvriendin in Amerika af.
Op twaalf februari ben ik hier aan begonnen. Maar nu was de brief toch echt verzendklaar!
Ondanks dat het bijna Pasen is, heeft deze brief een Sinterklaasthema. Dit komt omdat penvriendin een vraag had over ons Sinterklaasfeest. Ik ben "fan" van Sinterklaas en alles wat hier bij hoort, daarom kreeg zij een uitgebreid antwoord. Sinterklaaspapier kan niet ontbreken bij dit thema.
De brief (inclusief foto`s) is zo uitgebreid geworden dat ik € 6,25 aan portokosten kwijt ben.
Ik dacht efficiënt te zijn en via PostNL een verzendlabel aan te maken. Dit heb ik ook gedaan, na de betaling kreeg ik melding van een storing (zucht!), als vervolgactie moest ik een restitutieformulier invullen en... Ik kan alsnog naar het postpunt.

Na het eten lag er nog een typisch zondagsklusje te wachten: het verschonen van het bed. Na dit klusje lagen er geen klusjes meer. Tijd voor ontspanning!

Deze zondag was heerlijk, bijna geen pijn, weer wat meer energie en wat klusjes die afgerond zijn. Hierdoor ontstaat er een fijn ontspannen gevoel. En is de zondag nu juist niet bedoeld voor ontspanning?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten