maandag 14 maart 2016

Dag 207- stoffig deel 1



Het is té lang geleden dat ik de slaapkamer heb gestoft. Vandaag voegde ik de daad bij het woord: ik stofte de slaapkamer. Gewapend met huishoudtrap, sop, stofdoek én sopdoek ging ik aan de slag. Ik klom de huishoudtrap op om de bovenkant van de kledingkast schoon te maken.
Oei, oei! Dit was wel heel hard nodig! Gelukkig maar dat er niet makkelijk bovenop deze kast gekeken kan worden. :-) Vervolgens was de ventilator aan de beurt. Bij de ventilator was "het zelfde laken een pak". En te bedenken dat manlief en ik hier `s nachts gewoon onder slapen. Dit vond ik écht iets om me voor te schamen.
Na de hoge oppervlakken daalde ik naar beneden en stofte de lagere oppervlakken. Na een half uur intensief bezig zijn was het tijd voor... Pauze!
Na de mini-pauze toog ik opnieuw naar boven om nog maximaal een half uur bezig te zijn met het stoffen van de slaapkamer.
Deze Klus werd tegelijkertijd een les: een les in het "begrenzen van mezelf". Ik zette de kookwekker op twintig minuten. Dit deed ik bewust, zodat ik nog tien minuten de tijd had om het neergedwarrelde stof op te zuigen.

Na het stofzuigen van de vloer, ruimde ik de schoonmaakspullen op. Een groot gedeelte van de slaapkamer is weer "fris en fruitig". Morgen is het tijd voor deel twee. Wordt vervolgd!

1 opmerking:

  1. Heerlijk een grote schoonmaak. Ik word van het eindresultaat altijd zo blij. Vooral nu met mijn nieuwe stofzuiger. Die doet het echt geweldig en met de verschillende mondstukjes kan ik gemakkelijk overal bij.

    BeantwoordenVerwijderen