maandag 21 maart 2016

Dag 212- schoenenjacht deel 1


Het is lente! Dit betekent dat het tijd wordt voor een nieuw paar schoenen voor het voorjaar en de zomer.

Schoenen kopen gaat voor mij niet zonder slag of stoot. Mijn voeten geven mij heel veel problemen. Helaas kan er op dit moment geen aanwijsbare oorzaak gevonden worden. Wat ik inmiddels wél weet is waar mijn voeten behoefte aan hebben. Mijn schoenen moeten naadloos en dempend zijn. Het liefst moet de schoen veters of klittenband hebben. Daarnaast leef ik op brede voet. :-)  Ik heb dus ook een breedtemaat nodig. Wat ik ook belangrijk vind is dat de schoenen leuk zijn. Helaas lukt het binnen de comfortschoenen vaak niet om leuke schoenen te vinden.
Nu dacht ik bij "Nelson" schoenen te hebben gevonden die al mijn eisen voldeed. De service was top, de verkoopster meedenkend, de schoenen leken comfortabel én niet onbelangrijk: ze waren leuk!
Ik mocht de schoenen tien dagen proberen. Als de schoenen niet zouden bevallen, dan mocht ik ze terugbrengen en zou ik mijn geld terug krijgen.
De ochtend na mijn aankoop trok ik mijn nieuwe schoenen aan. Helaas... Ze bleken te smal. Ik besloot de tien-dagenproef niet af te wachten en bracht de schoenen terug.
Van deze schoenen nam ik afscheid. Schoenen kopen is zo frustrerend dat ik de support van Willem-Beer nodig heb.

Lichtelijk teleurgestelde besloot ik naar winkel nummer twee te gaan. Bij ons in het dorp is de outdoorwinkel zich gaan richten op comfortschoenen. Denk aan merken als: Durea, Solidus, Wolky enz. Ik had al veel gelezen over hun nieuwe specialisme. Ik besloot de gok te wagen en ging naar deze winkel. Het klopt dat er comfortschoenen worden verkocht. Jammer genoeg konden de verkopers niet "breed denken". Er werd gedacht in vaste kaders. Mijn voetprobleem is zo complex dat er niet in vaste kaders gedacht kan worden. Ook kwamen ze met het advies om orthopedische zooltjes aan te laten meten. Dit is een advies waar ik niks mee kan. Ik heb al zo vaak zooltjes laten aanmeten. Mijn voeten accepteren dit niet. In overleg met de orthopedisch schoenmaker én de revalidatiearts is er besloten om mijn voeten vooral comfort aan te bieden. En zijn dit nu juist niet de partijen die hier verstand van hebben?
Moe van het passen en de tegenstrijdige adviezen kwam ik thuis. Na mijn verhaal te hebben aangehoord trok manlief een conclusie: "Wij gaan aankomend weekend weer naar de Beter Lopen Winkel".
Dit is enige juiste conclusie die getrokken kan worden. Het personeel kent mij, ze kennen mij voetproblemen én wat ook heel prettig is: als er een kleine aanpassing aan de schoen gemaakt moeten worden dan worden de schoenen naar de schoenmaker gebracht. De winkel en de orthopedisch schoenmakers werken heel nauw samen. Beide zitten naast elkaar, verbonden door een deur waardoor het personeel heel makkelijk heen en weer kan lopen. Ik als klant moet natuurlijk wel omlopen. ;-)

Aankomend weekend weet ik of de schoenenmissie is geslaagd. Wordt vervolgd!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten