zaterdag 26 maart 2016

Dag 219- vruchteloze zaterdag?


Vandaag was een programma loze zaterdag. Hoewel... Wij werden om drie uur op de thee verwacht bij pake en beppe.
Vanmorgen rommelde we wat aan en deden de weekboodschappen. Op een zaterdag vlak voor Pasen, boodschappen doen is geen aanrader. Ik werd bijkans claustrofobisch. :-)

Het voordeel van vroeg boodschappen doen is dat je vroeg klaar bent. Mmm... Wat zal ik nu eens doen tot drie uur? Eerst maar eens lunchen, manlief maakte lekkere tosti`s. Na de lunch schreef ik de post over mijn geslaagde schoenenmissie (dag 218), de tijd schreide voort, algauw was het tijd om op bezoek te gaan.

Op visite gaan voelt soms zo nutteloos, natuurlijk is dit het niet. Je ontmoet mensen, het is ontspannend (meestal, niet altijd), en vaak ook gezellig.
Op bezoek gaan bij pake en beppe is zeker niet "vruchteloos". Zij zien ons veels te weinig en horen graag hoe het met ons gaat. Daarbij zien zij weinig mensen, voor hen zijn sociale contacten natuurlijk net zo belangrijk als voor ons.

We spraken over van alles: de drie poezen van zusje, die zij niet heeft. :-) De mussen die bij ons onder de dakpannen een nestje aan het maken zijn en de Minions op mijn T-shirt, herhaaldelijk vroeg beppe welke naam de Minions hebben. (Uh...Geen idee.) Natuurlijk spraken we ook over onze potentiële pleegpup, en in het kader hiervan of het mogelijk is om zo nu en dan de auto van pake te mogen lenen. Dit is geen enkel probleem. Wat een rustig gevoel geeft, mocht ik de auto van schoonmama niet kunnen lenen dan heb ik altijd nog een "reserveauto".

Na twee kopjes thee en een Paaskoek was het tijd om naar huis te gaan.

Was het een vruchteloze zaterdag? Ik denk het niet... Ik denk dat pake en beppe heel blij zijn geweest met ons bezoekje.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten