dinsdag 22 maart 2016

Dag 214-Taalvisite dag 2

Gisteren was het weer tijd om op Taalvisite te gaan. Gewapend met verse boeken en leuke woordkaartjes toog ik naar mijn Taalvisite-gezin. Ook nu werd ik weer met veel enthousiasme ontvangen. Het meisje stond al klaar met donuts, die schoof ze zo`n beetje bij mij naar binnen. :-)
Ik heb voorgesteld om eerst mijn schoenen uit te doen, dan aan tafel te gaan te zitten en daar de donut op te eten. Dit schepte iets meer rust. Het meisje mocht speuren in mijn boekentas naar een leuk boek. Het eerste boek wat uitgekozen werd, was de "Bijzzonder gulzige bij". Een leuk prentenboek waarin je leert dat delen zoveel leuker is dan alles voor jezelf houden. Dit keer was er iets meer rust om naar het verhaal te luisteren én te kijken.

Ook zaten er een aantal zoekboeken in mijn boekentas. Het meisje koos dit boek.

Dit boek is een succesnummer! De zoekopdrachten zijn uitdagend, en het is erg leuk om samen het voorwerp te vinden. Terwijl er gezocht wordt ben je spelenderwijs met taal bezig. Ik heb tante en het meisje twee nieuwe woorden geleerd: "knikker" en "sleutel". Misschien niet de belangrijkste Nederlandse woorden, maar het zijn Nederlandse woorden en daar gaat het om. Toch?

Bij het zoekboek heeft het meisje lang haar aandacht vast kunnen houden, mede omdat ze van mij mocht springen als een kikker, dansen als een ballerina en mauwen als een poes. ;-)

Nadat de Taalvisite klaar was, pakte ik mijn spullen om vervolgens mijn schoenen aan te doen. Dit ging zomaar niet... Er moest nog een sticker op de stickerkaart én de hand geplakt geworden. Hoe kon ik zoiets belangrijks vergeten?
Het meisje houdt van prinsessen. Ra, ra welke stickers zij als eerste kiest?

Om niet te verhongeren onderweg kreeg ik nog een yoghurttoetje mee van het meisje. Tsja verhongeren tijdens een kwartier fietsen, het zou zomaar kunnen gebeuren... :-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten