zaterdag 3 oktober 2015

Dag 43- anders-dan-anders vrijdag

Routine is (zeker in het huishouden) erg belangrijk voor mij. Anders doe ik klussen niet of ik maak ze niet af. Daarnaast is het vanwege de fibromyalgie belangrijk dat ik haalbare doelen stel en mezelf hierin begrens.
En... niet afgemaakte of klusjes die helemaal niet zijn gedaan, geven heel onrust in mijn hoofd. En heet dit blog niet "Rust en Ruimte in Hoofd en Huis? ;-)
Gisteren was zo`n dag dat ik wel iets had gepland, maar eigenlijk ook weer niet.
De consequentie hiervan is dat ik twee belangrijke klusjes van gisteren niet heb gedaan.
Te weten:
  • Het kasboek.Voor mij is het heel belangrijk dat ik dit op een vaste dag doe. Ander wordt bij mij uitstel écht afstel als ik het té lang laat liggen . Dit kan niet de bedoeling zijn.
  • Medicatie uitzetten. Als ik medicatie niet uitzet, dan neem ik geen medicatie in. (Lijkt me niet erg handig). ;-)
Het betekent niet dat ik niets heb gedaan. Ik had alleen de focus anders moeten verleggen. (Dit is echt inzicht...) :-)
In de ochtend liep de planning zoals ik het wilde. Ik deed de klusjes van mijn ochtendroutine en deed de boodschappen voor het avondeten.
Ik begin mijn/onze cd`s weer te ontdekken. Op deze cd staan een paar hele mooie nummers. Op nr. 1. van de deze cd staat: "Une belle histoire", dit nummer geeft mij een vakantiegevoel. De andere nummers zijn ook heel fijn om naar te luisteren. Dus: een prima cd om klusjes op te doen.
De was opvouwen probeer ik in mijn dagelijkse routine te krijgen. Ook dit keer heb ik dit klusje getimed.
Zo lang ben ik met het opvouwen van deze was bezig geweest. Qua tijd valt het best mee. Door klusjes te timen zie je hoe lang je er daadwerkelijk mee bezig bent geweest, hierdoor wordt het minder GROOT in je hoofd. ;-)



Dit was één van de eerste dingen waar ik me door liet afleiden. Deze Allerhande ligt al heel lang in huis. Dit is vanwege de hamburgerrecepten. Ik bedacht me dat ik voor één pagina met recepten niet de complete Allerhande hoef te bewaren. Hup! De pagina met de recepten eruit en de Allerhande bij het oud papier.
 
Na het boodschappen doen was het bijna tijd voor de lunch. Het brood moest ontdooit worden. In afwachting hiervan, besloot ik een klein klusje te doen: twee dingen op Marktplaats zetten, en een e-mail te sturen naar een vrijwilliger van de "KNGF geleidehonden." Met terugwerkende kracht ben ik "Anita`s dagboek" aan het lezen. Op dag 95  vertelt zij dat zij doppen heeft gespaard voor een actie voor de blindengeleidehonden. Dit leek ook mij wel wat. Op de website van KNGF geleidehonden las ik deze informatie over de actie. Ik besloot mee te doen. Deze twee klusjes gingen snel, dus ik kon nog wel "even" foto`s die op het bureaublad stonden in de juiste mapjes zetten. Dit grotere wordende klusje kreeg ik niet af voor de lunch. Ik besloot dit klusje af te maken na de lunch. Al met al nam dit meer tijd in beslag dan ik dacht.
Was het maar zo makkelijk... :-)
 
Wat ik daadwerkelijk op de planning had gezet was om mijn blog bij te gaan werken. Omdat ik donderdag veel klusjes had gedaan, viel er ook veel te schrijven. Ook dit nam meer tijd in beslag dan ik had gedacht. Maar voordat ik ging "bloggen" liet ik me afleiden door dit.

Net als bij de Allerhande vond ik dat ik dit artikel eindelijk eens uit dit magazine kon halen. (Er staan tips in over een handige koelkastindeling).


Dit magazine is van februari/maart. Nu kwam ik pas op het idee om het artikel er uit te halen en de rest van het magazine weg te doen.
En van het één kwam het ander. Mmm... Hoor ik dit niet op een papier-opruimdag te doen?
Dit zijn placemats met lekkere recepten van bekende voetballers. In 2013 kon je deze placemats bij de AH krijgen. De recepten wil ik bewaren. Al drie jaar wachten de recepten om in de recepten map te komen. Ik besloot dit klusje toch maar te parkeren. Want: zou ik niet gaan bloggen?
 
Gelukkig, ik hield me toch een beetje aan mijn planning. Het schrijven duurde langer ik dacht. En, omdat ik al veel "computerklusjes" had gedaan kreeg ik een "duf hoofd" en last van stijfheid (dit heeft te maken met de fibromyalgie). (Dit is ook de reden geweest dat ik het kasboek niet meer heb gedaan).
He? Wat hoor ik daar? De brievenbus. Ik was benieuwd of ik nu eindelijk eens leuke post had gekregen. En...
...Ja hoor! Echt post uit Amerika van mijn penvriendin Nancy. Ze heeft veel meegestuurd. Op een later moment ben ik hier rustig voor gaan zitten. (Ze schrijft natuurlijk in het Engels, Engels lezen kost iets meer moeite). De bovenste kaart is prachtig. Dit wordt een mini-project: deze kaart komt in een lijstje.

Terwijl ik nog aan het bloggen was kwam manlief thuis. Ik vertelde hem dat ik graag naar de Action wilde voor wat opbergartikelen. Manlief wilde wel mee. Omdat ik van mijn duffe hoofd én stijfheid af wilde, zijn we er naar toe gefietst. Want: de Action ligt over het water. :-)
Dit prachtige plaatje zagen we op de terugweg. Met een fris hoofd en minder stijfheid kwam ik thuis.

Zo! De posts zijn weer helemaal bij. Nu is het tijd om te ontspannen, om daarna de twee overgebleven klusjes van gisteren te doen.









Geen opmerkingen:

Een reactie posten