donderdag 8 oktober 2015

Dag 49- afgeronde losse eindjes

Op dag 33 kreeg de douche een grote beurt. Deze basisklus viel onder een grote Klus, omdat ik het voor die ochtend wel welletjes vond, bleven er nog losse eindjes over. De losse eindjes met betrekking tot de douche heb ik vandaag afgerond.

Voordat ik aan de losse eindjes begon deed ik eerst de klusjes van mijn ochtendroutine. Na deze klusjes deed ik een voorbereidend klusje. Ik maakte dit schoon.
Dit is een kniekussen wat je in de tuin kunt gebruiken. Ik bedacht me dat je dit kussen ook tijdens schoonmaakklussen kunt gebruiken. Om te voorkomen dat ik mijn broek meteen in de was kon doen maakte ik dit kniekussen schoon. Dit is voor.
En dit is na. Ook nu was "Dasty" mijn schoonmaakvriend.
 
Om 10.15 uur waren deze klusjes klaar. Mmm, zal ik nu aan de losse eindjes beginnen? Dit leek me niet handig omdat rond 10.30 uur mijn 1e tussendoormoment is. (Op dag 29 schrijf ik dat ik hypoglykemie heb. Bij hypoglykemie is het belangrijk dat je heel regelmatig eet. Op advies van de diëtiste heb ik nu meerdere tussendoormomenten). 
Om nu een grote Klus op te starten en na een kwartier te stoppen? Dit vind ik geen prettige manier van werken. Ik besloot een klein klusje te doen.
Deze hartjes heb ik opgehangen aan de "hangertak" aan de muur in de voortuin.
Aan deze tak wil ik allemaal hangers hebben. Vandaag heb ik het "thema" van de hangers bedacht. Ik wil alleen hartjes en vlinders aan deze tak ophangen. Er is een uitzondering op het hangende vogelhuisje. :-) Het vogelhuisje mag blijven hangen omdat deze muur de "vogelhuisjes-muur" is.
Ik haalde de haan van de hanger-tak, de haan hangt nu gezellig bij de kip. Ook verplaatste ik vogelhuisje nr. 2. Deze kan niet meer opgehangen worden, ik heb `m bovenop deze bollenbak gezet.

Gesterkt door mijn tussendoortje toog ik naar boven.
Het schoonmaken van de douchedeur was één van de losse eindjes. Dit is voor.
Ik haalde de roosters uit de douchedeur. Dit is voor mij een pittig klusje omdat je hiervoor op je knieën moet zitten. Ik gebruikte het schoongemaakte kniekussen.
Dit is rooster nr. 1 voordat hij werd schoongemaakt.
Dit is rooster nr. 1 nadat hij is schoongemaakt.
Dit is rooster nr. 2 voordat hij werd schoongemaakt.
.
Dit is rooster nr. 2 nadat hij is schoongemaakt.
 
Al zeg ik het zelf... Ik zie een  aanmerkelijk (positief)  verschil. ;-) Omdat ik met een doek niet alles goed schoon kreeg heb ik de roosters in de vaatwasser gedaan. Morgen komen de roosters er spik en span uit. (Althans, hier ga ik van uit). :-)
De douchedeur nadat hij is schoongemaakt. Het vuil zat vooral aan de onderzijde en de richeltjes bij de raampjes.
Terwijl ik de douchedeur schoonmaakte bedacht ik me dat bij een deur ook deurposten horen. Die moesten dus ook schoon. ;-) Met enige tegenzin heb ik de deurposten schoongemaakt. Maar... met tegenzin of niet, ik heb het wel gedaan! :-)
Waarom zou je jezelf geen complimentje geven? ;-)
 
Na het schoonmaken van de douchedeur, de roosters, de deurpost én de plint die bij de douche (tsja, ik was toch bezig), nam ik een korte mini-pauze. Om na de mini-pauze...
... De verwarming en de spiegel schoon te maken. Na deze twee klusjes waren de losse eindjes met betrekking tot de douche gedaan.
Ook nu vloog de tijd want het was bijna lunchtijd. Ik haalde brood uit de vriezer om te ontdooien.
Terwijl ik hier op zat te wachten registreerde ik de kaarten die ik gisteren ontving van mijn postcrossingsvrienden.
 
Na de lunch maakte ik dit.

Ik hoop door deze lijsten (nog meer) overzicht te krijgen én dus nog meer Rust. De onderste lijst is bedoeld als motivatie voor mezelf. Door terug te kunnen zien van wat je allemaal hebt gedaan, hou je de moed erin. :-)
 
Op de klok zag ik dat het half drie was geweest. Ik moest me klaarmaken om mijn oppaskinderen van school op te halen.











En nu? Nu is het avond en tijd om te gaan ontspannen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten