dinsdag 20 oktober 2015

Dag 61- leuke en zinvolle vrije dinsdag

Deze week is het herfstvakantie. Dit betekent voor mij een oppasvrije week. Het leek me een goed idee om deze week leuk, maar ook zinvol in te vullen. Vanmorgen én vanmiddag heb ik tijd besteed aan het beantwoorden van de laatst ontvangen brief van mijn penvriendin uit Amerika.
Haar laatste brief heb ik op twee oktober ontvangen. In de enveloppe zaten twee prachtige kaarten en daarnaast zeven (!) velletjes die zij helemaal heeft volgeschreven (weliswaar A-5, maar toch.)
Heel leuk, maar het terugschrijven kost dan wel tijd. Temeer omdat ik in  Engels terug moet schrijven. Vandaag besloot ik hier eens rustig de tijd voor te nemen.
De brief is klaar. Het zijn drie pagina`s geworden, die ik ook nog eens met de hand wil overschrijven. ;-) Ik noem de brief aan mijn penvriendin dan ook een "etappebrief". :-)
Wordt vervolgd.
Na het lange zitten en al het Engels vond ik het tijd om een frisse neus te halen. Natuurlijk nam ik de fotocamera mee. Onderweg zag ik dit.
Mmm, ik weet niet of de landbouweigenaar blij is met al deze ganzen. ;-)
Ook zag ik dit.
Gelukkig liet deze Reiger zich fotograferen. Natuurlijk vloog hij daarna weg. ;-)
Ook zag ik dit.
Ik vind de herfst een prachtig seizoen met al zijn kleuren en geuren. De kou en de regen vind ik minder leuk...
Last but not least zag ik deze boom in prachtige herfstkleuren.

Na deze verkwikkende wandeling was het tijd voor het volgende programmaonderdeel...
...Het verder uitzoeken van de foto`s van lapjesvader. Op deze twee dienbladen staan bakjes met foto`s die ik al uitgezocht heb. Bakjes van de chinees kennen veel doeleinden. :-)
Een korte uitleg over deze uitzoek-Klus. Mijn (overleden) moeder en lapjesvader hadden een kastje waar héél véél foto`s in lagen. Sommige foto`s zaten in mapjes, maar heel veel foto`s ook niet. Toen lapjesvader ging verhuizen naar België moest het huis opgeruimd worden. Waaronder dit kastje.
Nu zijn foto`s heel lastig uit te zoeken omdat er emoties aan kleven. Ik wil deze foto`s in ere herstellen. Daarnaast zijn er heel veel foto`s van zusje en mij, die horen natuurlijk bij ons in huis. (Waaronder baby, peuter-en kleuter foto`s,).
Mijn doel is om eind december (2015) lapjesvader een mooi gesorteerde fotomap aan te kunnen bieden.
De foto`s uit deze papieren fotomapjes uitzoeken gaat behoorlijk snel. Ik denk dat meeste werk zit in het op (voor zover dit lukt) in chronologische volgorde in de fotomap te krijgen. Wordt vervolgd!
Ik kwam een bonnetje uit 2005 tegen, van een fotozaak die meer bestaat. ;-)
Ik sorteer de foto`s op thema, en op welke foto bij wie hoort (lapjesvader, zusje, gezamenlijk, ik zelf, andere mensen).Dit is een grove sortering. De definitieve sortering komt later.
Voor vandaag is dit laatste enveloppe met foto`s. Een "makkelijke enveloppe". Het zijn foto`s van één van de Sinterklaasavonden.
Wie kent ze nog? Negatieven, foto-indexen, en (foto)Cd-roms.
Lege fotomapjes betekent uitgezochte foto`s. Gelukkig zijn er nog genoeg foto`s uit te zoeken voordat ik een definitieve fotomap kan maken. ;-) (Het is met recht een Klus).
Na het eten ruimde ik nog een magneetplekje op.
Dit is voor.
En dit is na.

Na al deze inspanning, is het tijd voor ontspanning. Ik ga heerlijk lang en warm douchen. Ik maak er een mini-beautyritueel van. ;-)




Geen opmerkingen:

Een reactie posten