maandag 5 oktober 2015

Dag 46- Klus 2- papier deel 5

Gesterkt door de lunch, toog ik naar boven. Mijn doel was om maximaal een uur te besteden aan het opruimen van papier. Net zoals de andere dagen, liep dit anders. :-)
Willem-Beer ligt er een beetje wanhopig bij. :-) Gelukkig was ik niet wanhopig, want ik had een plan. Op de tweede plank van onderen moeten de opbergboxen komen die op dag 42 zijn gekocht Dit betekende dat er het één en ander verschoven moest worden. (Of weg gedaan).
Onder andere dit kwam van deze plank. Een kabel. (Zucht, we komen om in de kabels. Ik denk dat manlief erfelijk belast is, want zijn vader "verzamelde" ook kabels). Ook kwam Goofy van de plank.
Dit leek me een geschikte kandidaat voor de "box of memories" van manlief.
Ook dit kwam van de plank. Nog meer papier, wat foto`s en dit geheimzinnige oranje doosje. Ik deed `m open én heel snel weer dicht. :-) Er zit wat (of heel veel) uitzoekwerk in. En dit uitzoekwerk staat vandaag niet op het programma. Ik besloot dit stapeltje te parkeren en in de papieropruimbak te doen.
Er zijn wat spullen verschoven of weg gedaan. De dozen passen nu op de plank. Omdat de plank leeg was gehaald heb ik er ook een stofdoek over heen gehaald.
Vervolgens was het tijd om het papier te gaan opruimen. Ik begon met deze map. Het ging om een klein stapeltje papier wat hierin moest.

Vervolgens was het tijd voor een mini-pauze. Ik nam dit mee naar beneden.
Dit moet manlief uitzoeken (en is inmiddels gebeurd). Het blauwe apparaat is een oude versie van de digitale fotolijstje van nu. (De vader van manlief liep altijd voor met elektronica. Dit komt uit zijn "erfenis".)
Dit kan weg.
 
 
Na de mini-pauze toog ik weer naar boven om de handleidingen te gaan uitzoeken.
Deze map was in een mum van tijd leeg. Dit geeft de burger moed. :-)
Het opruimen van de map gaf zo veel moed dat ik dacht: "Ach ook de bak met handleidingen doe ik eventjes". Het eventjes werd toch iets langer.
Deze handleiding vond ik een fotomoment waard. Want: wie heeft er tegenwoordig nog een videorecorder.

En dit was toen ook heel hip.
Ach... Die goeie, ouwe tijd... :-)








Na wat geploeter is de bak met handleidingen leeg. Inmiddels weet ik er een andere bestemming voor. (Wordt vervolgd).
Deze handleidingen bleven over.
Dit gaat naar het oud papier. Deze keer hoeft er niets door de papierversnipperaar.
Rechts is de map met handleidingen met betrekking tot keukenapparatuur. Deze map staat nu in de tijdschriftenhouder in de keuken. (Zo`n tijdschriftenhouder is te gebruiken voor heel veel doeleinden, heel handig.) In de map links zitten de overige handleidingen en eventueel de garanties. (Bonnen voor garantie niet ik vast aan de handleiding.)Tegenwoordig  (als ik er aan denk) scan ik de bonnen.  
 
Dit is de papieropruimbak. Dit papier staat klaar om op papier-opruimdag deel zes een definitief plekje te krijgen.
Dit bedacht ik me tijdens het afronden van deze opruimKlus. De folders van de diverse afhaalrestaurants heb ik een doorzichtig showtasje gedaan. Deze heb ik op de koelkast geplakt.
Het zijn weliswaar maar twee "menukaarten", maar toch... Op deze manier heb je het netjes bij elkaar zitten.
 
 
En nu? Nu ga ik mijn welverdiende rust nemen.
Heerlijk zo`n kattenleven. Ons "rode monster" kan er ook wat van. Qua ontspanning kan ik veel van hem leren. :-)
 
 
Om te voorkomen dat de handleidingen (én de garanties) weer jaren blijft liggen, wil ik hier een jaarlijkse klus van maken. Dit moet ik dus plannen. Ik ga nog even bij mezelf te rade wat een handige periode hier voor is. Ook moet ik niet vergeten dat er op de computer handleidingen (én garanties) staan. Het zijn weliswaar digitale mappen, maar ook digitale mappen nemen ruimte in.






Geen opmerkingen:

Een reactie posten