zaterdag 10 oktober 2015

Dag 51- voortkabbelende zaterdag

Ook op zaterdag en zondag zijn er altijd wel klusjes te doen. Het zijn vaak klusjes die op je pad komen of niet afgeronde klusjes van de afgelopen week.
Ik heb besloten om in het weekend geen grote RRHH-klus aan te pakken, dit om het weekendgevoel vast te houden.
 
Vandaag kabbelde dag zich voort.
Deze foto is gemaakt in Füssen, Zuid-Duitsland. Een kabbelend beekje typeert precies het gevoel van vandaag.
 
Vanmorgen begon ik wel wat gestrestst. Want: er moet nog dit, en er moet dat. Mmm, is dit een fijn relaxed zaterdagochtend gevoel? Nee! Dus, tijdens het tanden poesten maakte ik een plan. Dit plan koppelde ik terug aan manlief, onze zaterdagplannen hebben we vervolgens op elkaar afgestemd.
 
Gisterenavond togen manlief en ik ongepland naar de IKEA. We "moesten" er heen voor een verjaardagscadeautje en een archiefdoos. We besloten één van onze spaardoelen te verzilveren: de nachtkastjes voor op de slaapkamer. Willem-Beer zit op de (nog in elkaar te zetten) nachtkastjes.
Manlief zette de nachtkastjes in elkaar. Ondertussen deed ik andere klusjes.
Ik voerde de bonnetjes in het kasboek in. En...
En ik zette mijn medicatie uit.
 
Deze twee klusjes ben ik gisteren niet aan toe gekomen. Ik merk dat ik steeds sneller én makkelijker niet afgeronde klusjes afmaak.
 
Net voor lunchtijd plakte ik deze twee posters op. De linker poster is groen, de rechterposter is blauw.
Zoek de verschillen... :-)
De blauwe poster hangt goed zichtbaar op het keukenraam. Hiermee hoop ik dat ik meer mensen enthousiast maak voor deze actie. De groene poster hangt (met contactgegevens van het inzamelpunt) op de voorraadkastdeur.
 
Na de lunch ging ik naar de bibliotheek. Er stonden twee gereserveerde boeken voor mij klaar. Dit is één van de boeken die ik heb gereserveerd. Ik dacht dat ik een leesboek had gereserveerd, er bleek een luisterboek voor mij klaar te staan. ;-) (Het Pauperparadijs).
Voorlopig moet ik maar even geen boeken reserveren. Op dit moment heb ik genoeg leesvoer.
Ook haalde ik foto`s op bij de HEMA (voor mijn penvriendin in Amerika), en kocht ik diepvriesstickers, die (hopelijk) wél goed blijven zitten.
Toen ik terugkwam van mijn "rondje dorp" was manlief al ver gevorderd met het in elkaar zetten van de nachtkastjes.
Op deze foto zijn de nachtkastjes in elkaar gezet en klaar om naar boven gebracht te worden.
 
Nadat de nachtkastjes in elkaar waren gezet ging manlief boodschappen doen. Ondertussen deed ik nog wat andere klusjes.
Afgelopen had ik het genot van een paar wasloze dagen. Maar, een hele week zonder was? Dat is een utopie. :-)
Dit is een klusje wat ik al sinds woensdag had moeten doen. Maandag kreeg ik last van een ontstoken oog. Ik besloot mijn homeopaat te mailen met de vraag of hier iets homeopathisch aan gedaan kan worden. Op woensdag kreeg ik een antwoord met welk middel ik dit het beste aan kan pakken.
Ik kreeg het advies om korrels (met een bepaalde werking) te gebruiken voor deze klacht.
De korrels moet je oplossen in een bepaalde hoeveelheid water, om het water goed te houden doe je er enkele druppels alcohol bij. Ik kom al jaren bij deze homeopaat, en los dus al jaren korrels op, op de genoemde manier. Dit is voor mij dus een klusje van (bijna) niks. Waarom doe ik niet meteen?
Ik denk dat ik in mijn hoofd van dit klusje een enorme BEER gemaakt. En dan wordt een klusje in je hoofd al gauw een Klus.
 
Manlief was nog niet terug van boodschappen doen. Ondertussen versnipperde ik brood om...
...In het voederhuisje te doen. Terwijl ik dit deed hoorde ik al geklapwiek. Dit is het kenmerkende geluid van onze stamgasten...
...De Turkse Tortels. De Turkse Tortels zijn een paartje. Dit is één van de wederhelften. Hij (of zij had al heel snel de broodkruimels gevonden.
Dit is de andere wederhelft. Je ziet hem (of haar) bedenken wat voor lekkers er in het voederhuisje zou kunnen liggen.
Vandaag heb ik de vlinderbeker in ere hersteld. Er staat nu een plantje in.
Hetzelfde deed ik met de pot en het blik.
 
Manlief kwam terug van boodschappen doen. Nadat de boodschappen waren opgeruimd is hij gaan koken. Vandaag stonden er pannenkoeken op het menu.
 
Na het eten bracht manlief de nieuwe nachtkastjes naar boven.
Linker nachtkastje van manlief.
Rechter nachtkastje van mijzelf.
Nieuw linker nachtkastje van manlief.
Nieuw rechter nachtkastje van mijzelf.
 
Op dit moment is voor mijn gevoel op de slaapkamer "vlag op modderschuit". Manlief houdt me voor dat dit stap 1 van het slaapkamerproject is. De volgende stap is het aanschaffen van een ladekast.
Maar... Nu ik de nieuwe nachtkastjes naast onze oude bed zie staan, vraag ik me af of een nieuw bed een nieuw spaardoel wordt. :-)
 
Deze zaterdag kabbelde zich rustig voort, waarin toch het één en ander gedaan is.
 
En nu? Nu ga ik heerlijk ontspannen douchen én de vrijgespeelde aflevering van Penoza kijken.
 
 
Met deze mooie foto wil ik deze post afsluiten. Deze foto straalt heel veel Rust en Ruimte uit.
















Geen opmerkingen:

Een reactie posten