vrijdag 23 oktober 2015

Dag 63- allerlei

Gisteren stond er geen specifieke RRHH-klus op het programma. Wel stond er een basis-Klus op het programma. "Wc grote beurt".

Natuurlijk deed ik ook allerlei andere klusjes.
Dit is één van de klusjes van mijn ochtendroutine: het bed opmaken. Dit is voor...
...En dit is na. :-)
 
Terwijl ik de keuken aan het opruimen was zag ik dit door het keukenraam...

...Onze vaste stamgasten, dit keer in de voortuin. Er liggen afgeknipte Zonnebloemen in dit mandje (dit leuke mandje heb ik lang geleden gekocht bij de kringloop), ik denk dat de Tortels van de zonnepitten aan het snoepen zijn. Niet te zien op de foto: op de grond scharrelen Musjes die opeten wat de Tortels laten vallen. Naar zo`n tafereel kan ik uren kijken. ;-) (Gelukkig hebben vogels minder geduld, anders zou er niets uit mijn handen komen...) :-)

Ook gisteren demagnetiseerde ik het werkblad in de keuken.Dit is voor... (Er staan o.a. spullen te drogen die ik heb schoongemaakt. Deze spullen horen in de wc thuis.)
 ...Dit is na. De vaatwasser is leeggehaald, nieuwe vaat in de vaatwasser gezet, de spullen die in de wc thuis horen staan weer op hun "thuisbasis." Rechts staat vaat wat manlief opruimt (deze spullen gaan in de lage kastjes, doordat manlief dit opruimt hoef ik mijn knieën niet te belasten.) 

Ra, ra wat is dit? :-) Dit is een project van manlief. Links zie je gedroogde Peterselie en recht zie je gedroogde Oregano. Beide kruiden komen uit eigen tuin. Manlief heeft de Peterselie gewogen: 55 gram. Op dit moment hangen er in de keuken nog drie soorten kruiden te drogen. Wanneer het droog is maakt manlief het klein en gaat het in potjes.
 
Na al die klusjes én Klus vond ik het tijd om een frisse neus te gaan halen. Tijdens mijn korte wandeling ontdekte ik wederom hoe mooi de natuur dichtbij huis kan zijn. Hierover schrijf ik in mijn andere post.
 






Geen opmerkingen:

Een reactie posten