zaterdag 24 oktober 2015

Dag 65- taakverdeling

Vandaag is het zaterdag. Dus weekend! Voor mijn doen was ik laat wakker (9.00 uur), en heb zelfs nog wat gelezen in bed. Natuurlijk vond ik dat ik (toen al) genoeg gelanterfant had en ging uit bed.
Vervolgens zag ik op de klok dat het al half tien was. Ik voelde me op één of andere manier schuldig...
Tsja, aan het feit dat het half tien was kon ik niets veranderen. Ik besloot mezelf niet te gaan ophaasten. Dit was ook nergens voor nodig want: qua huishoudelijke klusjes stond alleen de ochtendroutine én boodschappen doen op het programma.

Na dit besluit toog ik naar boven om ontspannen te gaan douchen. ;-)

Qua klusjes van de ochtendroutine heb ik niets hoeven doen. Dit deed manlief. Van een echte taakverdeling was dus niet echt sprake. Ik zat in mijn ontspannen modus en manlief deed klusjes. (Mmm, voel ik hier weer een schuldgevoel opkomen?)

Manlief lamineerde ook deze (prachtige) paddenstoelen zoekkaart (gratis te downloaden). De illustraties en vormgeving zijn van Jasper de Ruiter.

 

De tijd sukkelde verder...
 
Na de lunch deden manlief en ik samen (ja, ja ik ben meegegaan), de weekboodschappen.
Na de boodschappen deed ik dit.
Ik ging verder met mijn brief aan mijn penvriendin in Amerika (zie dag 61).
Een Nederlands-Engels woordenboek is onmisbaar als je in het Engels wilt schrijven. (Google translate helpt een heel stuk op weg, in de praktijk blijkt dat sommige woorden zich heel slecht laten vertalen. In tegenstelling tot de vertaalmachines zet het woordenboek de woorden vaak wél in de goede context.)

Schrijven vind ik leuk én ontspannend. Helaas is het zo dat ik bij lang (en soms kort) schrijven heel veel last van mijn hand krijg. Ik moet echt naar dit signaal luisteren, anders kan ik voor langere tijd mijn hand niet of nauwelijks gebruiken. Morgen wordt de volgende etappe van mijn brief.

Na het avondeten deed ik dit.
 
Ik schreef de Engels tekst voor een postcrossingsvriendin uit Rusland.
Gisteren ontvang ik drie prachtige kaarten van het Utrechts Landschap. Dit is er één van. Natuurlijk ontving ik dit niet zomaar, in de begeleidende brief werd de vraag gesteld of ik donateur zou willen worden. Manlief en ik zouden dit graag willen. Helaas laat ons budget dit niet toe. Wellicht kunnen én willen andere mensen deze stichting steunen... 

De taakverdeling van deze zaterdag was goed geregeld: mijn tijd voor ontspanning én hobby werd mogelijk gemaakt door...
 
MANLIEF!
Mijn hartelijke dank. :-)
 
En nu? Nu is het tijd voor nog meer ontspanning. Hoewel ontspanning... Ik heb de nieuwe aflevering van Penoza vrijgespeeld. Wanneer ik dit kijk stijgt mijn hartslag altijd wel iets... :-)

Oh... Ik zou het leuk vinden als je een reactie achterlaat. Dit kan via mijn blog maar mag ook per e-mail. ;-)

Oh ... I would appreciate it if you leave a comment. This can be through my blog but may also by e-mail. ;-)
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten