vrijdag 23 oktober 2015

Dag 64- kleine klusjes, met opgeruimd effect

Vandaag is het een dag waarop kleine (basis) klusjes werden gedaan en één RRHH-klusje: het schoonmaken van de wc-deur, inclusief de deurpost. Maar... Voordat ik aan mijn RRHH-klusje begon deed ik eerst de klusjes van mijn ochtendroutine.
 
Ik had last van uitstelgedrag omdat er vervolgens een minder leuk klusje op het programma stond: het kasboek. Ik keek eerst naar een opgenomen programma: "Rondkomen in De Schilderwijk". Ik vind dit een heel herkenbaar programma. En, ik zag andere mensen aan het werk, altijd prettig om anderen aan het werk te zien... :-) Nadat het programma was afgelopen ging ook ik weer aan de slag. Ik deed...
...Het kasboek. Vervolgens zette ik mijn medicatie uit.



 Ik zag dat de planten dorst hadden en gaf ze water.
Op dit moment heb ik nog wat kweekgoed staan. Ik ben Calendula aan het opkweken. Ik heb geprobeerd 8 stuks op te kweken. Drie stuks zijn (helaas) niet aangeslagen. Deze deed ik weg.
 
Voordat ik aan deze klusjes begon had ik een "bleh-gevoel". (Dit grijze, grauwe, saaie weer helpt ook niet echt mee). Op het moment dat ik bezig was verdween het bleh-gevoel. Ik kwam steeds meer in de actieve modus. ;-)
 
De was werd opgevouwen.
Op het moment dat ik mijn mini-pauze hield hoorde ik de brievenbus klepperen. Zou er leuke post gebracht zijn? Ja! Er lag leuke post op de deurmat.
Dit is post van mijn penvriendin uit Zandvoort. Dit keer stuurde ze naast een brief ook dit mee. Van deze post had zij een "tuin-thema" gemaakt. Mijn penvriendinnetje haalt altijd heel inspiratie uit de Flow, deze inspiratie deelt zij graag met me. Ik word altijd erg blij van haar post. Ik hoop dat dit andersom ook is. :-)

Na de lunch was het écht tijd om de wc-deur te gaan schoonmaken. Deuren en deurkozijnen schoonmaken vind ik niet echt een inspirerende schoonmaakklus. Aan deurkozijnen schoonmaken heb ik stiekem een hekel. ;-) (Net als het verven van deurkozijnen.)
Natuurlijk werd ook de binnenkant van de wc-deur schoongemaakt. Terwijl op mijn knieën (soms kom je hier niet onderuit) zat om het onderste gedeelte van de deur schoon te maken, zag ik iets schokkends...
Dit is echt wel heel ernstig. :-) Nu moet ik eerlijk bekennen dat ik er nooit aan heb gedacht dat dit zo nu en dan schoongemaakt moet worden. (Dit weet ik nu wel, en zal dit beter gaan bijhouden). Naast het schoonmaken van de wc-deur focuste ik me ook op het schoonmaken van deze voet.
Ik moest me wel voorhouden dat ik bezig was met de wc-deur en dat ik niet alles rond dit gebied moest gaan schoonmaken. Focus was op dat moment een belangrijk toverwoord.
En dit is nog maar het topje van de ijsberg. :-)
Ik kan niet anders zeggen dan dat ik eer van mijn werk heb.
Een emmer met zwart water betekent dat er goed schoongemaakt is.
Tijd voor een welverdiende mini-pauze!

Nadat ik gesterkt was door mijn mini-pauze schreef ik mijn post over gisteren. Om vervolgens naar de bibliotheek te gaan om een hele fijne stapel boeken te halen.
 
Toen ik terugkwam uit de bibliotheek was manlief al thuis van zijn werk. Dit betekende dat we op tijd konden gaan eten (dit vind ik altijd héél prettig). Na het eten maakten manlief en ik het weekmenu voor volgende week.

En nu? Nu is het tijd om te gaan genieten van een ontspannen vrijdagavond.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten