dinsdag 27 oktober 2015

Dag 67- papier deel 8- vurige ballast

Gisteren was het mijn 8e papier-opruimmiddag. Deze twee mappen lagen klaar om opgeruimd en uitgezocht te worden. Het papier wat in deze mappen zat  valt onder de categorie "moeilijk papier".

De beste aanpak om iets moeilijks aan te pakken is: door het aan te pakken. :-) (Ik verzin deze quote ter plekke...)
De support van Willem-Beer was onmisbaar bij deze Klus.
 Map nr. 1.
Map nr. 2.
 
Héél véél papier (lees: ballast)  kon weg. Manlief is deze week vrij en houdt van "fikkie stoken", deze ballast gingen we verbranden. :-)
Wat voelde dit goed! Het voelt al goed als papier door de papierversnipperaar gaat. Maar... Dit voelt zo veel beter. De ballast is nu écht weg!


Ons "rode monster" lag heerlijk te genieten in het zonnetje, terwijl wij ballast aan het verbranden waren. Zou een kat ook last kunnen hebben van ballast? :-)
Het verbrandde papier heeft manlief uitgestrooid als mest voor de planten. Echt gezellig ziet het er op deze foto niet uit. :-)
 
Van dit ritueel kreeg ik zoveel energie dat ik besloot nog een paar mappen uit te zoeken en op te ruimen...
Dit zijn "knipselmappen" hierin zit informatie en artikelen die met fibromyalgie of ADD te maken heeft. Mijn doel was om van drie (!) mappen, één knipselmap te maken.
Map nr. 3. Eens kijken wat ik hierin allemaal bewaard heb.
Mmm, ik denk dat dit wel weg kan... :-) Ook vond ik iets terug waar ik heel blij van werd...

...Deze werkbeschrijving. Het is een werkbeschrijving van een tekenblad. Het prettige van dit werkblad is dat je `m rechtop een tafel kan zetten, als je aan het schrijven, schilderen of tekenen belast je je nek niet. Door dit tekenblad creëer je een hele fijne werkhouding.
Ik was deze werkbeschrijving kwijt. Na veel gedoe heb ik `m digitaal toegezonden gekregen.

Aan manlief heb ik gevraagd wat een goede opbergplek kan zijn voor deze werkbeschrijving. Hij opperde om het bij de handleidingen te doen. (Nu moet manlief dit tekenblad nog maken... Gelukkig valt dit niet onder één van mijn projecten...) :-)
En weer een map leeg!
Drie mappen samengevoegd tot één map met informatie en artikelen wat ik op dit moment wil bewaren. Weer helemaal actueel dus.
De administratiekast ziet er nu zo uit.
Dit papier gaat weg. Willem-Beer blijft.
Deze mappen liggen klaar om op papier-opruimmiddag 9 uitgezocht en opgeruimd te worden. In deze mappen zit papier wat valt onder de categorie moeilijk papier. Voor zover ik weet zijn deze mappen de laatste moeilijke mappen.
Lege mappen én een bak vol papier wat weg kan. Wat een heerlijk opgeruimd én trots gevoel!





Geen opmerkingen:

Een reactie posten