donderdag 29 oktober 2015

Dag 69- afronding, allerlei en een keuzedilemma

Omdat deze week manlief vrij is heb ook ik een ontspannen week. :-) Ik hoef qua basisklusjes vrij weinig te doen. Dit betekent dat ik tijd heb voor andere dingen. Zo ook gisteren. Ik maakte mijn brief aan mijn penvriendin in Amerika af.
Fijn zo`n klusje wat afgerond is. Ik hoop dat mijn penvriendin mijn post weer net zo leuk vind als de vorige keer (ik ga er stiekem dat ze dit ook daadwerkelijk leuk vindt.) :-)

Na het afronden van deze brief (tegenwoordig heet dit heel hip: "snail-mail")
 schreef ik deze kaart voor mijn hobby postcrossing.
Deze kaart gaat naar Rusland.
 
Na de lunch togen manlief ik naar het tuincentrum. Het doel van dit bezoekje was om een cadeautje voor vriendje van zusje te kopen én voor de aangetrouwde neef van manlief. De missie is geslaagd.
Bewust plaats ik géén foto... Stel dat één van hen besluit deze post te lezen... Dan is de verrassing er af. ;-)

 
Op de terugweg fietste manlief naar huis en ik naar het dorp. De brief naar Amerika wilde ik laten wegen op het postpunt en natuurlijk versturen. Ik had niet voldoende contact geld bij me, dan maar pinnen. Zucht... Het pinpasje lag nog thuis. Ik belde manlief, hij kwam het pinpasje brengen. Dit "probleem" was hierdoor snel opgelost.

Al een tijdje ben ik op zoek naar een goed afsluitbare trommel, pot of bak waarin ik chips kan bewaren. Tijdens ons laatste bezoekje aan de IKEA hebben we (naast andere spullen) gekeken of ze zoiets in het assortiment hebben. We kwamen er achter dat IKEA dit niet heeft. Of het voldeed niet aan onze wensen...
Ik besloot  ter zijner tijd een kijkje te gaan nemen bij de huishoudzaak bij ons in het dorp. Dit kijkje nam ik gisteren. Wat ik had verwacht kwam ook uit... Genoeg keuze. Zoveel keuze dat ik geen keuze
kon maken... ;-) 

 
Ik besloot foto`s te maken (het is zo ontzettend fijn om in een digitaal tijdperk te leven), en deze thuis aan manlief te laten zien.
Natuurlijk kreeg ik een vraag: "Zijn ze wel goed afsluitbaar?" Mmm... Deze vraag kon ik niet goed beantwoorden. Daarom gaan manlief en ik binnenkort samen naar deze winkel om een definitief besluit te maken. Wordt vervolgd!

Eenmaal thuis was ik in afwachting van lapjesvader. Tijdens het wachten keek ik de gemiste uitzending van De Rijdende Rechter. Met als passende titel: "Wat een treurnis". De casus ging om een Treurwilg. Ik kijk De Rijdende Rechter graag. Maar... Het is inderdaad erg treurig om een geschil te krijgen rondom een Treurwilg. ;-)

Na gezellig én lekker te hebben gegeten togen lapjesvader en ik naar het zwembad.
De baantjesscore van gisteren? 24 stuks!
Thuis wachtte me nog een aangename verrassing: manlief had beloofd Saucijzenbroodjes te maken.
Naast Saucijzenbroodjes had hij ook Appelflappen gemaakt. Nu had ik wéér een "keuze- dilemma"...
Wat zou ik nemen? Ik koos voor het Saucijzenbroodje. Dit was de eerste keer dat manlief Saucijzenbroodjes had gemaakt. Hij mag dit zeker voor een tweede keer doen.
 
Tijdens het eten van het Saucijzenbroodje vroeg ik me af of het wel zin had gehad om 24 baantjes te zwemmen... :-) "Calorie-technisch" was dit eigenlijk helemaal goed idee. Laat ik het er maar ophouden dat ik genoten heb van dit Saucijzenbroodje.
;-)


Geen opmerkingen:

Een reactie posten