zaterdag 31 oktober 2015

Dag 71- Lopikse verjaardag

Vandaag is het Halloween.
Een prima dag om `s avonds binnen blijven. Want: de kans dat je een Zombie of ander gespuis tegen
komt is wel heel groot... Dit biedt gelijk de kans om (veilig binnen) deze post te schrijven. ;-)

Gisterenavond vierden we de verjaardag van het vriendje van zusje. Vanaf 19.30 uur waren we uitgenodigd. Manlief en ik hadden dus "zeeën van tijd" om een hele hoop andere klusjes te doen.
(Zeeën van tijd is relatief. Vandaar de aanhalingstekens.)

Op het programma had ik een bezoekje aan de kapper staan. Omdat wij met weekgeld werken wilde ik weten hoeveel huishoudgeld we deze week te besteden hebben. Het weekgeld kon ik dan pinnen als ik naar de kapper ging. (De kapper heeft geen pinautomaat.)
Hier is overzicht voor nodig Dit overzicht creëren  wij door een kasboek in te vullen.
In mijn hoofd was het rondom de financiën een kleine chaos. Er zijn bedragen voorgeschoten, er was extra geld uitgegeven. Kortom... Ik wilde rondom de financiën Rust in mijn hoofd. Voordat ik naar de kapper gingen deden manlief en het eerste klusje: het invullen van het kasboek.
De rust in mijn hoofd was na dit klusje snel wedergekeerd.
De kapper waar ik naar toe ga is een "kapper zonder afspraak". Ik calculeer altijd extra tijd in, en om het wachten te veraangenamen neem ik een boek mee. Bij de kapper besloot ik in plaats van mijn boek een tijdschrift te lezen. ("Vriendin".) Helaas... Ik kon Vriendin niet verder lezen, ik was snel aan de beurt. Zo heeft elk voordeel zijn nadeel... ;-)
 
Na het bezoekje aan de kapper was het inmiddels lunchtijd... Eerst maar een hapje eten.
Na de lunch verdeelden manlief en ik de taken... Hij zou boodschappen gaan doen, zodat ik wat andere dingen kon doen. Eén van de vrijdagklusjes is mijn medicatie uitzetten. Dit deed ik dan ook.
Na dit kleine klusje ging ik voor de tweede keer douchen. Een tweede keer? Ja, als ik naar de kapper ben geweest zit ik altijd onder de haren. Deze kleine haartjes irriteren bij mij altijd enorm. De enige remedie is om deze haartjes af te spoelen. ;-)
 
"Haarvrij" én met de weekboodschappen in huis waren manlief en ik klaar om de cadeautjes voor de jarigen in te pakken.
Dit is voor.
Dit is na.

De jarigen kunnen aan het werk. Beide hebben een rode zonnebloem én een Halloween pompoen gekregen. Ze moeten hem wel zelf opkweken... ;-) (Om ze op weg te helpen, hebben ze er ook een tuinschepje bij gekregen.)

Doordat we vroeg aten hadden we nog wat tijd voor ons zelf voordat we naar de eerste verjaardag van dit weekend gingen. Deze tijd benutte ik door verder te gaan met de brief aan mijn penvriendinnetje in Zandvoort. Op het moment dat ik bezig was met deze brief ging de deurbel. Er werd een pakketje bezorgd. Ik ben dol op pakketjes... Helaas was dit pakketje niet voor mij, maar voor ons rode monster.
Wat zal er in zitten?
TADA! Speciaal voor Devil hebben wij via Marktplaats, deze Cat Mate gekocht. Hiermee hopen wij "zijn" springplank nog aantrekkelijker te maken. En lukt dit?
Ja... Het lijkt te lukken...;-)

En toen? Toen was het tijd om de feestvreugde in te duiken. Manlief en ik togen naar Lopik om rond 23.00 uur thuis te komen. Ik besloot géén wekker te zetten en een poging te doen om uit te slapen,
zodat we vandaag fris en fruitig naar verjaardag nummer twee konden gaan.

 




Geen opmerkingen:

Een reactie posten