woensdag 7 oktober 2015

Dag 48- I did it!

Gisterenavond heb ik gezwommen. Het was een gezellige én ontspannende avond. Omdat ik na het zwemmen (relatief) laat thuis ben ga ik (te laat) naar bed. Dit heeft als consequentie dat ik erg moe op sta. Vanochtend voelde ik: ik moet in mijn energiebesparende modus gaan staan.

Rustig aan doen vind erg lastig. Zeker vandaag. Er zijn een aantal klusjes en Klussen die al een tijdje op mijnTo Do lijstje staan. Afvinken op dit lijstje kan pas als je daadwerkelijk de klusjes hebt gedaan.
Dus ik besloot dat ik wel iets wilde gaan afvinken van mijn To Do Lijst. (Uiteindelijk geeft dit Rust, en dus minder energie omdat de klusjes en Klusjes niet meer rond zoemen in je hoofd).
 
Natuurlijk stonden de klusjes van de ochtendroutine op het programma. Nadat dit gedaan was ging ik naar de supermarkt om kleine boodschapjes te doen. Ook bracht ik het winkelwagentje terug. 
Ik trakteerde mezelf op...
... Een kaasbroodje. (Zusje heeft mij hier lang geleden kennis mee laten maken. Misschien had ze dit niet moeten doen :-), dit kaasbroodje vind ik té lekker).
 
Na de lunch besloot ik...
... De zinnen te verzetten en deze Klus aan te pakken: "wc Grote Beurt". (Deze Klus staat namelijk al een week op mijn To Do Lijst). 
Onder het genot van Gijs Staverman ("Gijs 2.0") zag ik het steeds schoner en frisser worden. De wc schoonmaken is een Klus geweest, ik denk dat ik er ruim een uur mee bezig ben geweest. Maar ach... Het heet voor niets een Grote Beurt. :-) En, ik geniet er altijd erg van als deze Klus is geklaard.
 
Na deze Klus heb ik een Grote Pauze genomen. Ik keek de opgenomen aflevering van de "Rijdende Rechter".
 
Na de Grote Pauze was het tijd voor een hobbyklusje: de geschreven tekst Engelse overschrijven op de kaarten voor mijn postcrossingvrienden. En natuurlijk iets gezelligs van de kaarten maken.
Dit keer gaat er een kaart naar Amerika en een kaart naar Belarus.
Deze kaart gaat naar Belarus. Nadat de kaarten geschreven waren ben ik direct naar de brievenbus gelopen. Het geeft een fijn gevoel dat de kaarten voor 17.00 uur op de post zijn gegaan, de kaarten worden dan vandaag verwerkt, en zijn dus sneller op de plek van bestemming.
Terwijl ik de kaarten aan het schrijven ben hoor ik de brievenbus klepperen. Het kostte wat zelfbeheersing om niet meteen naar beneden naar te gaan. :-) Ik maakte af waar ik mee bezig was.

Ook vandaag ontving ik echte post dit keer uit...
...New York en Ulm. "David" uit New York is al in winterstemming. De kaart doet erg winters aan en op de achterkant is een kerstpostzegel geplakt. :-) Beter vroeg dan laat zullen we maar zeggen... ;-)
Manlief moest vandaag voor het werk naar Brussel. We wisten dat hij vandaag laat thuis zijn. In het weekmenu hebben we hier rekening mee gehouden. Onlangs hebben we "Utrechtse Vijfschaft" gegeten. Wat er over was hebben we ingevroren. Vandaag aten we dit weer. Zo ziet de Vijfschaft er uit voordat hij in de oven is geweest.
Terwijl de Vijfschaft in de oven stond deed ik een ander klusje van mijn To Do Lijst.
Ik schreef met terugwerkende kracht de post over dag 47.
Na 45 minuten is de Vijfschaft opgewarmd en het ontbijtspek heerlijk krokant. Dit gerecht smaakte net zo lekker als de eerste keer.
Met veel pauzes en...
Een schop onder m`n kont kan ik zeggen:
I DID IT!






Geen opmerkingen:

Een reactie posten