maandag 19 oktober 2015

Dag 60- papier deel 7- weg met de ballast!

Vandaag is het dag 60 van mijn 365-dagen project!
Dag 60 valt op een maandag. Maandagmiddag is (sinds het 365-dagenproject) papier-opruimmiddag. Vandaag is het de zevende middag dat ik papier aan het opruimen ben. Wat stond er op het programma?
Vandaag heb ik deze drie mappen (de middelste map heeft zich verstopt) opgeruimd en uitgezocht.
De kookwekker zette ik op 30 minuten. Na 12 minuten was map nummer 1 opgeruimd.
Er zijn pas 12 minuten verstreken.
Leeg! (Oké... Bijna leeg. De showtasjes en tabbladen heb in deze map gelaten. De kringloop is hier vast blij mee.)
Dit ging wel heel makkelijk én snel. Zou map nummer 2 ook zo snel gaan?
Dit stapeltje papier ging weg.
Vervolgens was map drie aan de beurt om uitgezocht te worden.
Waarom zag ik tegen het opruimen van deze drie mappen op? Het opruimen en uitzoeken ging makkelijk én snel. Dit was heel prettig na de emotionele rollercoaster van vorige week.
 
En toen? Toen ging het mis... Ik belandde wederom in een emotionele rollercoaster.  
Ik zocht twee mappen uit die op opruimmiddag deel acht wil gaan opruimen en uitzoeken. Tot zo ver ging het goed.
Deze twee mappen liggen klaar voor opruimmiddag deel acht.
 
In de administratiekast zag ik iets waarvan ik vond dat het inmiddels weg kon. Het gaat om een verweerschrift die gebruikt is in de tijd dat ik een arbeidsconflict had. Met nadruk op had. Waarom zeul ik dit verweerschrift al sinds 2006 (!) mee? In letterlijke én figuurlijke zin. Het verweerschrift heb ik ingepakt omdat we gingen verhuizen, en uiteindelijk uitgepakt om... Om wat eigenlijk?
Vandaag besloot ik deze ballast voor eens en altijd uit de weg te ruimen. Dat deed ik op deze manier.

Helaas, het vuur verbrandde niet alles. En... Ik kwam er achter dat ik het verbranden veel beter in de tuin in de vuur korf had kunnen doen. ;-)
Oké het verbranden lukte niet helemaal. Ik loste het vervolgens op deze manier op.
Verscheuren is ook heel effectief. ;-)
 
Na dit afsluitende ritueel toog ik naar boven om het laatste beetje van deze opruimiddag op te ruimen.
Deze zak zit vol met versnipperd papier uit de drie uitgezochte mappen.
En... de administratiekast ziet er weer wat opgeruimder uit.
Zo! Dit bracht ik naar de papiercontainer. Weg met de ballast!
 










Geen opmerkingen:

Een reactie posten