woensdag 7 oktober 2015

Dag 47- omgekeerde zwemdag

Lapjesvader belde zondag met de vraag of we in plaats van woensdagavond, dinsdagavond konden gaan zwemmen. Dit was voor mij geen probleem. Ik heb lapjesvader gecomplimenteerd  met het feit dat hij vroegtijdig belde om de zwemafspraak te verzetten. ;-)
Planning technisch betekende dit voor mij dat ik op dinsdag mijn kookdag was in plaats van woensdag. Op het menu stond: "spaghetti a la me". Dit ging in het recept.
 
Een tijd geleden kon je bij de AH een gratis "eetmaatje" krijgen, onder andere de spaghetti meet ik hier mee af.
 
Dit is het eindresultaat.
Ik ben erfelijk belast:-) Mijn moeder was altijd bang dat ze te weinig eten had. Het gevolg hiervan was dat ze altijd (te veel) eten over had. ;-) Gisteren was ook ik bang dat het eten te weinig voor drie personen zou zijn. Dit komt doordat ik de pasta heel nauwkeurig had afgemeten met behulp van het eetmaatje, de afgemeten porties lijken altijd erg weinig.
Het eten was tot op de bodem op, gelukkig kreeg ik niet de indruk dat we te weinig hadden gegeten. :-)

Voordat ik ging koken deed ik een aantal andere klusjes.
Natuurlijk de klusjes van mijn ochtendroutine.
Ik bedacht me dat er in de kast dit hartje moest liggen. Dit ligt al veels te lang in de kast. Ik heb het gekocht om mee te nemen naar de begraafplaats. Maar... ik wilde het hartje vullen met iets. Ik wist alleen niet wat. Wat gebeurd er vervolgens? Het wordt een onafgemaakt mini-project wat in de kast blijft liggen. Ik wilde dit hartje in ere herstellen. Er verscheen een kleine blos op mijn wangen want...
...Zelfs het prijskaartje zat nog aan de sleutelhanger. 7,95 euro. (Voor deze prijs mag het hartje zéker in ere worden hersteld). En ik ontdekte...
... Dat het geen "medaillon" was (zoals ik in mijn hoofd had zitten), maar dat er spiegeltjes aan de binnenzijde zitten. Leuk detail. De sleutelhanger blijft een sleutelhanger, en gaat (sorry mam...) niet naar de begraafplaats.
Dit is ook zo`n klein klusje wat maar blijft liggen. De label op het blik liet steeds los. Hoeveel moeite is het om een nieuw labeltje te maken? Schijnbaar veel moeite, want ik liet dit klusje liggen. Labels en pennen :-) heb ik standaard in huis, ik besloot dit klusje gisteren op te pakken. Mmm, hoeveel tijd zal ik hier mee bezig zijn geweest? :-)
Dit was de challenge van gisteren. Ik wilde deze bak ontstickerd hebben. Dit was nog niet zo makkelijk. De sticker-remover van het werk van manlief bood enige uitkomst. Maar niet voldoende.
Het betere boenwerk moest er aan te pas komen.
Yes! Het is gelukt. De sticker is er af. En wat vind ik van het eindresultaat? Mmm, het was mooier geweest als de bak geen waas had gekregen. (Ik wist dat dit een "risico" was, dit gebeurd al snel met kunststof).





Ook dit is een klein klusje. Een aantal jaar geleden kocht ik dit leuke honingpotje bij de kringloop. Maar... Dan moet je `m wel gebruiken... :-) (Ter info: dit potje staat niet jarenlang ongebruikt in de kast, "maar" een paar maanden.) :-)
Gisteren ontving ik echte post van mijn postcrossingvrienden. De bovenste kaart komt uit Frankrijk. De onderste kaart uit Tsjechië. Het armbandje ontving ik van "Stichting AAP". Ik heb de petitie ondertekend om de illegale handel van Berberaapjes te stoppen. Als dank ontving ik gisteren dit armbandje.
Ook van achterkant van een kaart wordt regelmatig iets leuks gemaakt.

Nadat ik de kaarten had geregistreerd én nog een e-mail had verstuurd, was het alweer bijna tijd om de oppaskinderen op te gaan halen. Times flies! :-)
 
Eenmaal weer thuis hebben lapjesvader, manlief en ik genoten van de spaghettischotel om vervolgens te gaan zwemmen.
De baantjesscore van gisteren? Nul baantjes. Ik wilde vooral ontspannen. Lapjesvader en ik hebben gestroomd in de stroomversnelling, gebubbeld in het bubbelbad, schouders losgemaakt onder de "waterval", en we hebben ons opgewarmd in de saunacabine. En we hebben lekker zitten kletsen.
Kortom het was een gezellige én ontspannen avond.
 
Deze post sluit ik af met een nummer van Def P & Beatbusters.
 Chillen in een bubbel bubbel bubbelbad
Chillen chillen chillen in een bubbelbad
Chillen in een bubbel bubbel bubbelbad
Chillen chillen chillen in een bubbelbad
Ik wil chillen, ik wil chillen
Chillen chillen chillen in een bubbelbad
Chillen in een bubbel bubbel bubbelbad

Hoe toepasselijk? :-)

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten