zondag 18 oktober 2015

Dag 58- creatieve zaterdag

Doordat onze kat Devil zich nog steeds erg jeugdig gedraagt, vergeten manlief en ik dat hij toch al 10 jaar oud is. :-) Devil is een kat die van hoogtes houdt. Daarom hebben wij op het "hoogste punt" in de woonkamer een mandje voor hem staan. Dit hoogste punt is bovenop de (hoogste) kast.
In zijn jongere jaren nam Devil een aanloop en sprong vanaf de grond op een lager punt op de kast. Vervolgens ging hij naar zijn mandje. De afgelopen periode neemt hij deze aanloop vanaf de salontafel, dit is iets wat ik niet wil. Manlief en ik bedachten een oplossing...
... Een springplank. :-) Op het plankje ligt een op maat gesneden kokosmat. Nu is het een kwestie van trainen. Met het trainen zijn we gelijk begonnen nadat het plankje opgehangen was.
 
Devil weet nu in ieder geval van het bestaan van "zijn" plankje af. Nu is het afwachten of hij ook daadwerkelijk dit plankje gaat gebruiken. Met katten weet je dit namelijk nooit... :-)
 
Terwijl manlief aan de slag ging met boren, zagen en wat dies meer zij, vluchtte ik naar boven. Het geluid van de boormachine doet namelijk altijd erg zeer aan mijn oren. Op de hobbykamer ging ook
ik creatief aan de slag. Van dit maakte ik...
 
 Foto nr. 1
Foto nr. 2
...Dit.  Deze leuke labels. Rechts op foto nr. 2. zie je de achterkant. Dit is gemaakt met heel dun kurk, wat ik lang, lang geleden bij de Action heb gekocht (en nu eindelijk eens gebruik).
 
Er waren nog wat restjes kurk over, hiervan maakt ik dit.
Dit kurk heeft op de achterzijde een zelfklevend laagje. Dit vind ik een fijne bijkomstigheid.
 
Tijdens deze creatieve uitspatting heb ik hulp gehad van mijn hele fijne hobbymachine. De "Big Shot".
 
 
 
 


 

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten