zaterdag 10 oktober 2015

Dag 50- geplande en niet geplande klusjes.

Gisteren was dag 50 van mijn 365-dagen project! Ik heb dit niet gevierd :-) Ook gisteren ging ik gestaag door met Ruimte in ons huis en Rust in mijn hoofd te krijgen.
Met manlief had ik afgesproken dat ik zou koken. Op het menu stond een Spruiten-rookworsttaart.

Voordat ik ging koken deed ik eerst de klusjes van mijn ochtendroutine. Ook deed ik een ongepland tuinklusje.
Ik bracht GFT-afval naar de groencontainer, onderweg naar de groencontainer bedacht ik me dat ik nog wat bloemen voor op het bloementafeltje kon knippen. Van het één kwam het ander ik knipte niet alleen bloemen, ik snoeide ook...

...De Citroenverbena. Ik trof (weer) een tuingast aan.
De emmer met snoeiafval raakte al snel vol.
Dit blijft over en gaat gedroogd worden. Maar voordat het gedroogd kan worden moest er eerst iets anders gebeuren...
...Wassen! Er zat veel beestjes in en op de Citroenverbena. Ik trof ook slakken. Heel dapper heb ik ook de slakken verwijderd.
 
De Citroenverbena en de bloemetjes heb ik even gelaten voor wat het was. Want...
...Het was tijd om te gaan koken. Dit zijn de ingrediënten die in het gerecht gaan.
In een Spruiten-rookworsttaart horen natuurlijk... Spruitjes! Manlief heeft deze donderdagavond al schoongemaakt. (Spruitjes schoonmaken is heel belastend voor mijn hand.)
Zo ziet de taart eruit voordat hij in de oven gaat.
En dit de taart als hij afgebakken is.
 
Nadat ik het avondeten had voorbereid toog ik naar het tuincentrum. Ik ging plantjes kopen voor de potjes die ik in ere wil herstellen. Onderweg kwam ik dit tegen.
Een Reiger die zich heel moeilijk liet fotograferen. Dit is poging twee. :-)
Bij poging één vloog hij weg en streek een paar meter verderop neer.
Na de tweede poging vloog hij nog verder weg en liet zich niet meer zien.
Dit is de "buit".
Ook kocht ik deze prachtige kaart voor mijn penvriendin in Amerika.
 
Via een andere (hele mooie) route fietste ik terug. Ik ging naar de kringloop voor fotolijstjes (ik zag niets naar mijn smaak). Maar... Kwam met wat andere dingen terug (ook ongepland).
Voor 0,70 eurocent kocht ik dit. Het 3-D vel heb ik gekocht voor mijn hobby postcrossing. Het is een Hollands thema. Veel postcrossingvrienden ontvangen graag iets wat typisch bij het land van de afzender hoort. De twee kaarten zijn ook bedoeld voor mijn hobby postcrossing.
 
Soms lees ik liever een tijdschrift dan een boek. Ik vind tijdschriften altijd erg duur, daarom koop ik ze niet. (En de bibliotheek heeft nagenoeg geen tijdschriften die ik leuk vind). Toevallig lagen er twee Viva`s bij de kringloop, die kon ik niet laten liggen. ;-)
 
Na het bezoekje aan de kringloop fietste ik naar de supermarkt om een brood te kopen. Ook hier lag iets waar ik blij van werd.
Manlief en ik halen hier meestal veel inspiratie uit. Eén recept uit deze nieuwe Allerhande is verwerkt in het weekmenu.
 
Op "gratis te op te halen" heb ik bij elkaar gespaarde restaurantzegels én localpoints gezet. Inmiddels heb ik een "vaste klant" voor deze spaarzegels. Zij heeft gisteren de spaarzegels opgehaald. In afwachting van haar komst deed ik nog een klein klusje.
Ik zette de uit-de-tuin-geknipte bloemetjes op het bloementafeltje. Ook maakte ik de glasplaat schoon.
Dit kreeg ik als bedankje van mijn vaste klant. Twee kaarten voor mijn hobby postcrossing, thee (ze weet dat ik een theedrinker ben), peren van biologische afkomst. (De peren komen uit de tuin bij iemand in haar buurt), én een leuk kladblokje in de vorm van een peer. De potloodjes zijn leuke goodies voor de hobby van manlief en ik: geocaching.

`s Avonds veranderde manlief en ik onze plannen. We besloten geen weekboodschappen te doen.
We besloten naar de IKEA te gaan. Over dit gewijzigde plan schrijf ik in  mijn post van dag 51.















Geen opmerkingen:

Een reactie posten