maandag 5 oktober 2015

Dag 46- klusjes deel 1- aanrommelen

Vandaag is het papier-opruimdag deel vijf. Voordat het papier aan de beurt was heb ik eerst een aantal andere klusjes gedaan. (Mmm, bespeur ik hier uitstelgedrag?) :-)

Ik begon de ochtend met de routineklusjes. Ik besloot niet te swifferen omdat manlief gisterenavond al heel goed gebezemd had. Het leek me niet dat er in één nacht van alles "naar binnen gelopen" was.

Ook vandaag moest het werkblad gedemagnetiseerd worden.
Dit is voor. (Vaatwasser moest nog leeg worden gehaald, er staat wat vaat, de bij elkaar geraapte kastanjes liggen op het werkblad, een bakje die mee is genomen van de begraafplaats en de Koriander die de tuin in moet).

Eerst maar de vaatwasser leeghalen. In de vaatwasser zaten onderdelen van de keukenmachine. Voordat ik de keukenmachine op zijn plek zette besloot ik het hoekje waar (onder  andere) de keukenmachine staat  schoon te maken.
Dit is voor. Om de kitranden schoon te krijgen heb ik mijn schoonmaakvriend gebruikt: Dasty ontvetter.
Een schoon en leeg werkblad. De spullen kunnen weer terug.
 
In het dagboek van Anita las ik een handige tip. Door het plaatsen van een bakmat zorgde zij ervoor dat hij haar snijplanken niet meer weg gleden. Dit probleem heb ik niet zo zeer met de snijplanken, maar wel met mijn "plateautje". Ik heb zowel een bakmat als een antislipmat in huis.
(Ter info: deze tip las ik al een tijdje geleden, maar moest schijnbaar indalen.) :-) Vandaag besloot ik deze tip toe te passen. Ik heb gekozen om de antislipmat  te gebruiken (bijkomend voordeel is dat je de antislipmat kan wassen in de wasmachine) . Wat ben ik blij met deze tip! Geen irritatie meer door een steeds wegglijdend plateautje. Ook besloot ik (zonder overleg met manlief) twee snijplanken in de kringloopdoos te doen. En... Hij vond het geen probleem! (Poeh...)
Ik vind het leuk om met de seizoenen te werken. Dit zijn de bij elkaar geraapte kastanjes van gisteren.
Dit staat veel leuker dan in een plastic tas op het werkblad. :-) Later is de schaal op de salontafel gezet.
De Koriander heb in de kruiden/moestuin gezet. Normaal gesproken doet manlief dit. (Want: op mijn knieën, dus belastend). Ik vond dat één plantje in de tuin zetten wel moest lukken. Willem-Beer geeft support. En: I did it!

 
Het werkblad is gedemagnetiseerd. :-) Rechts staat de vlinderbeker (die in ere hersteld gaat worden) en wat schone vaat. Deze vaat hoort in de onderste kastjes. Manlief ruimt dit op, zodat ik niet al te vaak op mijn knieën iets hoef te doen.
Inmiddels liep het tegen lunchtijd. Ik besloot na de lunch te beginnen met deel vijf van het opruimen van papier.








Geen opmerkingen:

Een reactie posten