dinsdag 13 oktober 2015

Dag 54- hoekje werkplank hobbykamer

Na de emotionele opruimmiddag van gisteren besloot ik dat ik vandaag een leuk "RRHH-klusje" ging doen.
Ook RRHH-klusje is een klusje wat al een tijd door mijn hoofd zoemt. ;-)
Omdat het om een opruimklusje gaat wat met "hobby" te maken heeft, gun ik mezelf voor dit klusje geen opruimtijd. Zonde! Want nieuwe gekochte hobbyartikelen verdwijnen hierdoor op een stapel en worden dus niet gebruikt. Daarnaast geeft een onopgeruimd werkblad veel onrust in mijn hoofd én nodigt het minder uit om te gaan hobbyen. Dusss: genoeg redenen om dit klusje aan te pakken.

Na de lunch toog ik naar de hobbykamer. Dit hoekje stond vandaag op het "opruim-programma".
Het middenstuk van dit werkblad hou ik altijd vrij. Het hoekje op dit werkblad blijkbaar niet. :-)

Ik sorteerde deze stapel:ontvangen postcrossingskaarten, ongelopen kaarten, diverse hobbyartikelen. En stickers die ik al een tijdje in de bloemenpers heb zitten
(Een hele tijd geleden kocht ik een bloemenpers bij de kringloop. Niet om bloemen te drogen... Maar om hele oude foto`s plat te krijgen. Ik bedacht me dat ik ook weleens bij stickervellen zou kunnen werken.) ;-)
De stapel is gesorteerd.
Hier horen mijn ontvangen postcrossingskaarten in. De mintgroene map is bedoeld voor kaarten met het formaat 10X15 cm. In grijze mapje gaan kaarter die groter zijn dan 10x15cm.
Eén van de ontvangen kaarten. Deze komt uit Hongkong.
Dit is de laatste kaart die ik vandaag in de postcrossingmap deed. Dit is kaart nr. 68 en komt uit Oostenrijk. De andere kaarten hangen in de woonkamer aan een staalkabel van de IKEA
Wanneer ik een kaart ontvang hang ik deze op, als de kabel te vol wordt dan haal ik een aantal kaarten er af om vervolgens deze kaarten in de postcrossingmap te doen.
Het staat erg leuk al die verschillende kaarten aan de muur. En... Elke keer hangt er een andere "compositie" in de woonkamer.
Dit ligt klaar om een volgende keer verder opgeruimd te worden. Willem-Beer gaat er op toezien dat dit ook daadwerkelijk gebeurd. ;-)
Het werkblad ziet er na de eerste opruimsessie zo uit.
Dit gaat naar de kringloop. Deze insteekhoesjes zijn nét te krap. De foto insteekhoezen van de HEMA zijn net iets ruimer, dit is prettig want hiermee voorkom je dat de foto`s of kaarten verkreukeld worden.

Na dit opruimklusje voelde ik me:
Zo`n opruimklusje neemt toch altijd meer tijd in beslag dan je van te voren inschat. Inmiddels was het 14.30 en was het tijd om me klaar te gaan maken voor mijn oppasmiddag.

En nu? Nu ga ik...


...Dit goede voorbeeld volgen. :-)




Geen opmerkingen:

Een reactie posten