maandag 12 oktober 2015

Dag 53- papier deel 6- emotionele rollercoaster



Vandaag is alweer de zesde maandag dat ik papier opruim. Ik besloot na de lunch aan de papieropruim-Klus te beginnen. Door de ochtend en de middag te "splitsen" heb ik vanmorgen andere klusjes kunnen doen.
Natuurlijk deed ik de klusjes van mijn ochtendroutine. Inmiddels hoort hier ook de was bij. Was kan bestaan uit: sorteren, draaien, opvouwen of ophangen. Vandaag vouwde ik de was op die gisteren is opgehangen. Ook zette ik een was klaar. (En, net als gisteren klapte de wasmachine eruit. Zucht!)
Nadat ik de ochtendklusjes had gedaan schreef ik een kaart voor een postcrossingvriend in China.
 
 
Toen ik in het laatje met ponsen en ponsjes keek, zag ik het ponsje met deze tulp. Een tulp hoort natuurlijk bij Nederland. Ik ponste de tulp in de flap van deze enveloppe.
 
Na de lunch was het tijd voor deel zes van de papieropruim-Klus. Het viel dit keer niet mee. Ik kwam veel papier tegen met een negatieve lading. Ik werd overmand door allerlei verschillende emoties en kwam ( in mijn hoofd) in vervelende periodes van het verleden terecht; onder andere kwam ik vervelende correspondentie van de ex-werkgever van manlief tegen. Ook kwam ik divers papier tegen van mijn ex-werkgever. Dit wees me er op dat ik op dit moment werkzoekend ben.
 
Maar... Voordat ik in deze rollercoaster terecht kwam ruimde ik eerst dit op.
De papier-opruimbak. Ik kwam zelf actueel papier tegen. ;-) Ook dit is nu opgeborgen op de plek waar het hoort. :-)
Dit is een leuk tripje terug in de tijd. Oude rapporten van de basisschool van manlief en (héél belangrijk) zijn zwemdiploma. :-)
Nostalgie uit mijn jeugd. Ik heb op stijldansen gezeten. Dit heb ik heel lang gedaan, ik heb "goudster" behaald. Ook nu nog weet ik de basispassen (en iets meer dan de basis) van het stijldansen.
Vervolgens was het tijd om dit geheimzinnige oranje doosje open te maken.
Dit zat er in het doosje. Het gaat in ieder geval om dingen die bij elkaar horen. Ik relateer het aan het eigen bedrijf van mijn schoonvader. Schoonvader is helaas overleden. Om deze reden kan ik me voorstellen dat manlief hier het één en ander van wilt bewaren. Alleen de dubbele dingen heb ik weggedaan, ook deed ik foto`s weg waar niets op te zien is. Schoonvader liep altijd voor met technische snufjes. In die tijd was het heel hip om Polaroid foto`s te maken. Inmiddels herhaalt deze tijd zich want: nu is het wéér hip! :-)
Dit was één van de eerste "rollercoaster-momenten" van vanmiddag.
Nadat het oranje doosje was uitgezocht, waren er nog een paar makkelijk uit te zoeken dingen. Al snel was de papieropruim-bak leeg. Ik besloot dat ik nog een map kon uitzoeken. Deze map leek me makkelijk omdat het papier in deze map op jaartal is gearchiveerd.
 
Deze map was relatief snel leeg. Ik vroeg me wederom af: "Waarom laat ik dit (ruim) zes jaar ruimte innemen? En, ik snap niet waarom ik op deze manier heb gearchiveerd".
We zullen maar zeggen: "al doende leert men". :-)
 
Het leeghalen van deze map ging zo vlotjes dat ik besloot nog een map uit te zoeken. Er leek mij geen "moeilijk papier" in te zitten. Dit heb ik verkeerd ingeschat. Gestaag ging ik door, en probeerde mijn gevoel bij dit "moeilijke papier" uit te schakelen.
 
Gelukkig kwam ik ook nog wat leuke nostalgie tegen. :-)
Bij De Postbank is mijn eerste eigen betaalrekening geopend. Tsja, dit krijg je als je ouders een rekening hebben bij De Postbank. ;-)
De Postbank bestaat natuurlijk allang niet meer. En inmiddels "zitten" manlief en ik bij een andere bank. Op dit stuk papier staat dat mijn rekening bij De Postbank is opgeheven en dat het resterende bedrag van deze rekening zal worden overgemaakt naar de nieuwe bankrekening. Ik vraag me af of bedrag groot geweest zal zijn... :-)
Ook deze "moeilijke map" raakte (gelukkig) leeg.
Een aantal documenten gingen door de papierversnipperaar. Een groot aantal documenten liet ik "heel", deze konden zonder versnipperd te worden de papiercontainer in.



De administratiekast ziet er naar zes papieropruim-middagen zo uit.
Deze drie mappen liggen klaar om op papier-opruimdag deel 7 uitgezocht te worden. Deze mappen vallen ook onder de categorie "moeilijke mappen". Drie moeilijk mappen op één middag willen uitzoeken is wellicht wat ambitieus. :-)
Dit stapeltje komt uit het (niet meer) geheimzinnige oranje doosje. Dit is iets wat manlief moet uitzoeken.
 
Op deze papier-opruimdag reisde ik terug naar een (minder leuk stuk) verleden. Maar... Door het verleden op te ruimen kan ik weer wat meer met een frisse blik naar de toekomst kijken.


Na deze emotionele rollercoaster voelde ik ontzettend de behoefte om "frisse neus" te halen.
De frisse neus heb ik gehaald. ;-) Ik nam de "ballast uit het verleden" mee. Dit ligt nu heel diep in de ondergrondse papiercontainer. ;-)
En de postcrossingskaart? Die is nu onderweg naar China.
 
En nu? Nu ga ik heerlijk lang, warm en ontspannen douchen.

 

 




Geen opmerkingen:

Een reactie posten