donderdag 22 oktober 2015

Dag 62- sportieve woensdag

Als RRHH-Klus had ik gisteren het "bijwerken van mijn blog" op het programma gezet.
Naast de (bijna) dagelijkse posts zijn, waren   er drie pagina`s die op "in wording" stonden. Gisteren heb ik één pagina van de "in wording status" afgehaald. Ik heb op de pagina "De beer", een heel stuk geschreven over mijn beren op mijn weg. Ik wist dat het een Klus zou worden, gelukkig wist ik op voorhand niet dat ik zo veel te schrijven had. ;-)
Nadat ik het stuk geschreven had, kreeg ik "ruzie" met de lay-out. Ik besloot (na enkele uren) achter de computer te hebben gezeten, te gaan wandelen.
Toen kwam de vraag: "Waar ga ik heen wandelen?" Ineens wist ik het. Ik besloot naar de nieuwe wijk in ons dorp te gaan. Dit was niet zonder reden. Ik "moest" bewijsmateriaal voor lapjesvader verzamelen.
Eerst maar eens het bewijs dat ik ook daadwerkelijk in deze nieuwe wijk ben geweest. :-)
Detail: vroeger lag hier een kwekerij. Het heeft lang braak gelegen, totdat deze wijk werd gebouwd.
Deze wijk heeft een MUUR. Het is een dichte gesloten muur, die de wijk afscheid van de drukke weg die er naast ligt. Deze muur heeft waarschijnlijk een geluidswerende functie. Toch voelt deze muur als "DE MUUR", het geeft een heel afgesloten gevoel. Ondanks deze muur durfde ik zomaar deze wijk in te lopen. :-)
Er wordt nog volop gebouwd. De gele graafmachine staat in schril contrast met de witte woningen.

Wanneer je rechtdoor loopt met het bochtje mee dan kom je uit bij...
 ... De rivier "De Vecht". Dit blijft een prachtig plaatje.
 
Hét bewijs is geleverd. Ik ben in de nieuwe woonwijk geweest. Lapjesvader vraagt al maanden of ik op één van mijn wandelingen in deze wijk ben geweest. Het antwoord was steeds nee. Ik had steeds een legitieme reden: ik had gewandeld in het bos, in het dorp of ik had gefietst. Lapjesvader is nogal vasthoudend, dus voor hem waren dit géén goede reden... :-) Met recht kan gezegd worden: "de aanhouder wint".
 
Tijdens mijn wandeling kwam ik ook dit tegen...
...Een verdwaalde wesp.
 
Gisteren stond er nog een andere sportieve activiteit op het programma: zwemmen. Lapjesvader belde om te vertellen dat hij ziek is en daarom niet mee ging zwemmen. Dit zou betekenen dat ik in mijn eentje moest gaan. Ik had in eerste instantie besloten niet te gaan. Terwijl ik iets hobbymatigs deed bedacht ik me wat het alternatief was? Bankhangen? Mmm, dit leek me geen goed idee. Ik wist heel veel  redenen waarom ik wél zou gaan zwemmen. Dus: ik besloot te gaan!
Ik dacht na, terwijl ik tijd besteedde aan hobby.
Heerlijk rozig én voldaan kwam ik thuis. De baantjesscore van gisteren? 22 stuks!




Geen opmerkingen:

Een reactie posten