zaterdag 3 oktober 2015

Dag 44- "maar zaterdag ben ik vrijer dan de rest"

Deze post wil ik beginnen met een nummer van Blof: "Zaterdag". Dit nummer kwam zomaar ineens in me op en vind ik bij vandaag passen.
zaterdag
Deed ik niets dat ook wel later mag
zaterdag
Zag ik de week die in het water lag
Maar zaterdag
zaterdag
Ben ik vrijer dan de rest
Ben ik vandaag vrijer dan de rest? Mmm, ik had toch wel klusjes op het programma staan. :-)
 
Manlief en ik werken met een "weekmenu". Elke week bepalen wij wat er de week erop gegeten wordt. Hiermee zijn wij begonnen omdat wij ook met een weekbudget zijn gaan werken. Doordat je een weekmenu maakt hoef je in principe maar één keer per week naar de supermarkt. Daarnaast geeft het overzicht en hiermee dus rust. Het weekmenu is niet zo strikt als het klinkt. Vaak laten wij één dag open zodat er gewisseld kan worden op de dagen. En als we op een bepaalde dag toch niet zo zin hebben in wat op het menu staat? Dan schuiven we het menu een dag op (daarom is de "wisseldag" ook zo handig. Verder houden we met het menu rekening met wat er in de "bonus" is en hoe de werkplanning van manlief er uit ziet. Manlief houdt rekening met de afwisseling.
Oh, en aan de hand van het weekmenu maken we het boodschappenlijstje.
 
Vandaag moesten we nog het weekmenu maken. Dit keer heeft manlief `m alleen gemaakt (ik was druk met het blog van gisteren). :-) Ook heeft manlief het boodschappenlijstje gemaakt.
Deze twee genoemde zaken is wekelijks toch wel een Klus. Ik vind het echter géén vervelende klus.
En... Ik vind boodschappen doen LEUK! (Ik weet het... Veel mensen vinden boodschappen doen verschrikkelijk). :-)
Een klein klusje. Deze opbergartikelen heb ik gisteren gekocht. Ik heb ze ontstickerd en naar boven gebracht.
Nog meer opbergartikelen. Deze opbergdozen heb ik op dag 42 (geen link) bij de IKEA gekocht. Dit klusje kon ik wel klaren zonder hulp van manlief. ;-) Manlief vroeg heel verbaasd: ""Willem-Beer", is dit een beer voor jou?" Nou nee, maar support is altijd fijn. Toch? ;-)
Dit worden een "memorie-box" en een "old-school-box" voor de spullen van manlief.
Na de lunch zijn we naar stort en de kringloop gegaan. Het paarse kastje komt van de kringloop. :-) Dit is een project geweest waar ik veel plezier aan heb beleefd. Ik heb het kastje paars geverfd (mijn lievelingskleur), manlief heeft drie gaten in het blad gemaakt. Het zou een kruidentafeltje worden. Er hebben wel plantjes in gestaan... Eventjes. Vervolgens heeft het tafeltje in weer en wind buiten staan. Nu is het vergane glorie. Het tafeltje kan dus weg.
Dit is een krukje wat uit het huis van lapjesvader komt. Het plan was dat ik `m zou gaan schilderen/beitsen/lakken, whatever... Helaas het bleef een plan. Het krukje kan weg.
Manlief houdt van slopen. :-)
Een ander kastje ging ook weg. Ook deze zou ik ga gaan schilderen/beitsen/lakken. Inderdaad... Zou.
Het tafeltje heeft goede diensten bewezen (deze heb ik in eerste instantie als "printertafeltje" gekocht, toen ik mijn eerste printer kocht, daarna kreeg hij nog vele andere functies). Dit project bleef maar in mijn hoofd zoemen. Om meer rust in mijn hoofd én de tuin te krijgen besloot ik: ook dit tafeltje kan weg.
Naar de stort gaan vind ik leuk. ;-) Zeker op zaterdag heerst er altijd veel bedrijvigheid.
 
Vervolgens hebben we doos naar de kringloop gebracht en (uiteraard) nog even rondgekeken. Heel knap: we (lees: ik, manlief heeft minder moeite met spullen laten liggen) hebben niets gekocht.
 
We togen weer terug naar huis. Ik maakt mijn post over gisteren af. Manlief deed de boodschappen voor het avondeten om vervolgens te gaan koken.
 
Nadat de post af was heb ik...
... Mijn medicatie uitgezet. En...
... Het kasboek gedaan.

 
Na het eten zijn we de weekboodschappen gaan doen. En nu is het avond. Een zaterdag is op deze manier al snel gevuld.
 
En nu? Nu ga ik heerlijk ontspannen douchen en "Penoza" kijken (ik heb de aflevering van morgen vrijgespeeld).
 
 











Geen opmerkingen:

Een reactie posten