zondag 11 oktober 2015

Dag 52- inrichten van nieuw nachtkastje

Vandaag is het zondag. Op zondag probeer ik uit te slapen en klusjes te doen die op mijn pad komen.
Voor vandaag had ik een "mini-planning" gemaakt met twee leuke klusjes in deze planning.
  • De Engelse tekst voor mijn postcrossingskaart maken;
  • Wandelen (dit zouden we direct naar de lunch doen;
  • Indien dit zou lukken: het archiveren van mijn eerder ontvangen postcrossingskaarten.
De planning begon vanmorgen tijdens het opstaan al anders want: ik sliep uit. Nadat ik had gedoucht, ontbeet ik op mijn gemak. Ik at een pannenkoek als ontbijt (er waren pannenkoeken over van gisteren). Bij nader inzien ontbijt ik toch liever met een boterham. ;-)
 
Na de gebruikelijke verzorgingsroutine draaide ik een was.
 
Terwijl de was draaide haalde ik het bed af om vervolgens te ontdekken dat de stroom van de wasmachine "er uitgeklapt" was. Dit doet de wasmachine vaker dus ik maakte me niet al te grote zorgen. Manlief keek ernaar en vertelde dat het (wederom) met de stekkerdoos in de douche te maken heeft. Voor nu besloot hij dat het niet zo`n dusdanige prioriteit heeft dat we niet direct naar de bouwmarkt moesten. Op korte termijn loste hij dit probleem op, de wasmachine draaide weer verder.
 
Op de slaapkamer stond het oude nachtkastje, in dit nachtkastje zit een laatje en in dit laatje zitten spullen die verhuisd moesten worden naar het nieuwe nachtkastje.
Deze spullen komen uit het laatje van het oude nachtkastje. De spullen staan op een molton, want ik had het bed afgehaald. Ik besloot dat ik de spullen in de diverse bakjes en potjes ging uitzoeken. Want: dit moet toch niet zoveel werk zijn? Qua tijd heb ik dit uitzoekwerk behoorlijk onderschat. ;-)
Dit zijn oude munten. Munten uit de tijd toen er nog geen Euro was. Ik vind dit leuk om te bewaren. Ondertussen ben ik nog steeds aan het bedenken wat voor creatiefs je hier mee kunt doen.

De oude munten horen in dit blikje en niet in een nachtkastje.
Stukje nostalgie. Deze broche hoort bij mijn trouwkleding en hoort dus niet in een nachtkastje.
Ik besloot de knopen uit te zoeken. Ik ben niet handig met naald, draad en/of een naaimachine. Knopen heb ik dus in principe niet nodig. Deze knopen krijg je bij nieuwe kleding, ik haal (heel braaf) de knopen uit de kleding om er vervolgens... Niets mee te doen! Veel knopen gaan naar de kringloop, een aantal andere knopen gaan in mijn...
...Knopendoos. Knopen gebruik ik niet voor handwerkdoeleinden. Knopen gebruik ik onder andere bij scrapbooking.
Dit was mijn oude "sieradendoosje", dit doosje gaat mét uitgezochte inhoud naar de kringloop.
Deze "armbandenbak" past precies in de lade van het nieuwe nachtkastje. Ik besloot de armbanden uit te zoeken. Dit is voor.


Em dit is na. Armbanden die een setje zijn, heb ik bij elkaar in een gripzakje gedaan.
Tijdens onze verhuizing kocht ik dit kastje. Het leek me leuk staan in ons "nieuwe interieur". Ik kocht dit kastje dus zonder doel. Spullen kopen zonder doel blijkt niet handig te zijn. Want wat moest ik nu met dit kastje? Iemand vertelde mij dat ik dit voor mijn oorbellen kon gebruiken. Het gevolg was dat ik op twee plekken oorbellen had liggen. Er was dus geen overzicht.
Vandaag heb ik besloten dat dit kastje weg kan. De spulletjes die hierin zitten moesten daarom uitgezocht worden.
Ik wist dat er veel oorstekers in deze laatjes zaten. Nu wilde ik de paren compleet hebben. De enkele oorbellen wilde ik op het display kaartje plaatsen. (In mijn geval maken enkele oorbellen niet uit, ik heb elf gaatjes in mijn oren. :-) Ik zorg dat de oorbellen bij elkaar passen, maar het hoeft wat mij betreft niet perse een setje te zijn.)
Naast oorstekers bleek ik ook heel veel oorhangers te hebben. Ik wist dat ik oorhangers heb, ik wist niet dat ik er zo véél heb. :-)
Deze uitgezochte oorbellen en armbanden gaan naar de kringloop.
Dit is het eindresultaat. Ik heb vier sorteringen gemaakt:
  • "armbandenbak";
  • bakje met slotjes;
  • bakje met hangers;
  • bakje met stekers;
De discman ligt in het nachtkastje omdat ik het zo nu en dan fijn vind om een luisterboek te "lezen".


Op dit moment ben ik tevreden met deze oplossing. Uiteindelijk wil ik naar deze oplossing...
.. .Een oorbellenboek.

Om ongeveer 14.30 uur was ik klaar met dit klusje wat uiteindelijk een Klus bleek te zijn. Ik vond het tijd om te gaan genieten van het mooie herfstweer. Manlief en ik zijn gaan wandelen. (Weliswaar niet direct naar de lunch. Maar toch...) :-)
De paddenstoelen schieten als... Euh, paddenstoelen uit de grond.

En het schrijven van de Engelse tekst voor de postcrossingkaart? Dit is gelukt. Het archiveren van de postcrossingskaarten blijft open staan.

Dit lijkt mij een mooie inspirerende tekst om deze post én deze dag mee af te sluiten.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten