vrijdag 23 oktober 2015

Dag 63- prachtige natuur dichtbij huis


Ik woon in een prachtige omgeving. (De Vechtstreek). Veel mensen delen deze mening met mij want: in ons dorp komen er (vooral zomers) veel toeristen. Men komt er om te wandelen, te fietsen of te varen. Doordat ik in deze omgeving ben opgegroeid, zie ik niet altijd wat voor prachtigs ons dorp te bieden heeft. Steeds meer probeer ik door de ogen van een toerist te kijken. En wat doe je als toerist?
Juist! Je neemt je fotocamera mee.

Voor het avondeten liep ik een blokje om, ik legde met mijn fotocamera de volgende (prachtige) (herfst) plaatjes vast.




































Deze paddenstoelen ontdekte ik een paar honderd meter vanaf mijn huis. Ik liep nog wat verder en zag verscholen deze paddenstoel.
Deze paddenstoel heeft zicht verstopt tussen Klimop. Hij piepte onder een schutting uit, waardoor ik hem toch ontdekte. ;-)

Ik werd zo enthousiast van deze ontdekkingen, dat ik een paddenstoelen zoekkaart wilde hebben. Bij de IVN heb ik een gratis zoekkaart aangevraagd. Misschien word ik in de toekomst wel een échte Paddestoelexpert. :-)
Voor deze gratis zoekkaart vind ik dat ik wel een klein beetje reclame mag maken. :-) (En ik vind de IVN één van de fijne natuurorganisaties.)
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten